23948sdkhjf

Danske møbelproducenter nyder godt af MoMA

Museum of Modern Art i New York, MoMA, sætter sit positive præg på de virksomheder der sidste efterår deltog på et omfattende fremstød for dansk design.
14 danske designvirksomheder deltog sidste år i et omfattende fremstød for dansk design på MoMA i New York.

Nogle af de deltagende designfirmaer som Fritz Hansen, Carl Hansen & Søn, Gubi og Erik Jørgensen melder alle om en MoMA-effekt, skriver Dagbladet Børsen.

Hos Fritz Hansen har MoMA-effekten udmøntet sig i et mærkbart øget salg til USA.

- MoMA er et godt referencepunkt over for kunder, og det ses som et skulderklap til dansk design. Så vi har mærket øget salg bl.a. i USA. Her har vi haft en stigning i nogle år, men efter MoMA er salget klart steget, og bl.a. har vi mærket en markant øget efterspørgsel på Poul Kjærholm, siger international PR-manager, Jan Helleskov, Fritz Hansen, til Dagbladet Børsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062