23948sdkhjf

De skal skabe rød tråd i 3daysofdesign

Når Lifestyle & Design Cluster til maj for andet år i træk slår dørene op til udstillingen af cirkulære møbler under 3daysofdesign, bliver det i selskab med designbureauet Frida Johs, der skal stå for den visuelle formidling.

Med udgangspunkt i de mange ansøgere er valget faldet på det østjyske og tværfaglige design studio Frida Johs fra Odder. Sammen med Lifestyle & Design cluster skal de skabe en visuelt professionel udstilling og sørge for en rød tråd gennem hele forløbet.

– Vi er meget begejstret for udstillings-opgaven i forbindelse med 3daysofdesign, da den rammer rent ind i vores passion for visuel formidling og det at skabe et skræddersyet univers. Det er en drømmeopgave, siger Christina Christensen, der er designer og den ene halvdel af Frida Johs, og fortsætter:

– Hele grundtanken omkring cirkulær økonomi er utrolig vigtig og kan sagtens kobles med dansk møbel- og interiørdesign, hvilket bliver vores fornemmeste opgave at fremhæve.

Den anden halvdel af den visuelle duo består af Andreas Normann, der er illustrator og grafisk designer.

Fortællingen i fokus
Frida Johs skal i perioden op til samt under 3daysofdesign skabe en visuelt professionel udstilling, hvor fortællingen om cirkulær økonomi i møbler og interiørprodukter er i fokus. Her vil de visuelle udstillingselementer ifølge duoen blive valgt og skabt med omtanke for klimaet og jordens begrænsede ressourcer.

– At vi har et designbureau tilknyttet betyder, at der kommer en rød tråd gennem udstillingen, så den kommer til at fremstå homogen og med en fælles ramme for de deltagende brands. På den måde får udstillingen et samlet udtryk samtidig med, at de enkelte brands bliver beskrevet hver for sig, lyder det fra Jesper Rasch, projektleder på Lifestyle & Design Clusters udstilling i forbindelse med 3daysofdesign.

Faglige events og cirkulært design
Udover udstillingen i Pakhus 11 vil der være forskellige faglige events arrangeret af Lifestyle & Design Cluster i Smedjen. Herunder seminar om blockchain og hvordan teknologien kan bidrage til mere transparens i hele værdikæden. Ved Speakers Circle, vil de udstillede brands fortælle om deres produkter, de cirkulære elementer og tankerne bag.

Derudover vil der under overskrifterne ’Certificeringer’ og ’Cirkulære forretningsmodeller’ blive sat fokus på vidensdeling og erfaringsudveksling, når møbelvirksomheder drøfter cirkulære forretningsmodeller og fortæller, hvorfor de har valgt at lade deres produkter certificere med hver deres certificeringsordning/mærke, og hvad de ser af fordele og svagheder ved de enkelte.

 

Se mere om programmet og læs, hvordan din virksomhed får en plads i udstillingen her. Ansøgningsfrist er d. 6. marts 2020, og tilmelding foregår her.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095