23948sdkhjf

Messeleverandør vægter relationer frem for vækst

– Vi behøver ikke være de største, men vi vil være de bedste.

Sådan lyder ambitionen fra det jyske messefirma Easyfair, der netop er vendt hjem fra en intens uge på den internationale møbelmesse IMM i Køln.

Easyfair designer og bygger messestande for kunder over hele verden. På IMM i Køln har Herning-firmaet arbejdet hårdt for at få udstillernes stande klar til åbningsdagen. I år er der blevet bygget messestande til FDB Møbler, Bolia, ATYM, Hammel Furniture, 2-Connect og HC Tæpper.

– Vi vil selvfølgelig gerne vækste og have nye kunder. Men det er ikke et mål i sig selv. For os er det langt vigtigere, at vores kunder er tilfredse. Det øger nemlig chancen for, at de kommer tilbage. Derfor arbejder vi hele tiden målrettet på at blive endnu bedre, siger Jakob Nøddesbo, der er konceptudvikler hos Easyfair.

Easyfair har designet, produceret og bygget messestande og shop in shop-løsninger siden 2004. Gennem årene er flere medarbejdere kommet til og kundeporteføljen er vokset.

Samarbejdet er afgørende
I alt har Easyfair hjulpet seks udstillere i forbindelse med årets IMM-messe. Trenden har igen i år været at skabe et oplevelsesunivers på standen, der pirrer nysgerrigheden, og som samtidig formår at fremhæve udstillernes produktnyheder. Det ses blandt andet hos FDB Møbler og Bolia, hvor netop oplevelse og inspiration er i nøgleværdier.

– For os handler det om tillid og kommunikation. Vi har faste danske håndværkere og projektledere fra Easyfair, der fungerer som en del af Bolia-teamet på hver messe. De kender vores produkter og os, og det gør en kæmpe forskel hver gang. Vi har derfor ingen bekymringer, når vi arbejder med Easyfair. Vi kan i stedet koncentrere os om at sælge møbler og skaffe flere besøgende, siger Mie Bækgaard Christiansen, der er Key Account-ansvarlig hos Bolia.

Den danske interiørvirksomhed AYTM fremhæver også det gnidningsløse samarbejde et nøgleelement.

– Vi har hele tiden følt, at der har været styr på tingene, hvilket har lettet en del af arbejdet hos os. Samtidig har der været en fra Easyfair til rådighed under messens åbningsdage, som har kunnet hjælpe os med praktiske udfordringer. Det har været en fantastisk service, siger Kathrine Gran Hartvigsen, stifter, medejer og kreativ direktør hos AYTM.

Hammel fik farver og gimmicks
Messeleverandøren har også bygget et helt nyt standkoncept til møbelvirksomheden Hammel Furniture, som blev vist frem på IMM-messen.

– Vores største udfordringer forud for en messe som IMM er at finde på løsninger, farver og gimmicks, der kan trække besøgende ind på vores stand. Easyfair har været meget hjælpsomme med kreative løsninger, bl.a. blomsterdekorationer og svævende stole. Samtidig har de en mand på messen under hele IMM, som står til rådighed, siger marketingsansvarlig hos Hammel Furniture Charlotte Thorsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094