Børsen i København dannede torsdag rammen om en større franchise- og kædekonference, som blev arrangeret af Dansk Franchise Forening i samarbejde med Dansk Erhverv og Berlingske Media.
Konferencen blev afholdt under det overordnede tema "Efter Krisen" og bød blandt andet på indlæg om udnyttelse af nye forretningsmæssige muligheder i ind- og udland.
Samtidig benyttede talerne lejligheden til at udpege nogle af de områder, som vækstinteresserede virksomheder i Danmark bør have fokus på. For eksempel de øgede krav til målrettet positionering; social ansvarlighed og åbenhed overfor forandring.
På dagen blev der desuden uddelt to priser; Årets Franchisegiver og Årets Franchisetager. Førstnævnte gik til Hi-Fi Klubben, mens direktør Kim Jørgensen fra Kvik Køkkencenter i Esbjerg modtog prisen som årets bedste franchisetager:
- Med årets vindere af franchisepriserne har vi fået sat fokus på ’best practice’ indenfor franchise – og det er nødvendigt! Der er stadig for megen ligegyldighed og manglende kendskab til udvikling og drift af et franchisekoncept og en franchiseenhed. Hi-Fi Klubben og Kvik Køkkencenter Esbjerg er, som årets prisvindere, indbegrebet af, hvad grundighed og ordentlighed betyder for succes i en branche, der byder på hård konkurrence, siger adm. direktør Toke Allentoft fra Dansk Franchise Forening.