Torsdag den 7. april åbner den første Jysk-butik i Serbien. Det sker i byen Subotica, der ligger i den nordlige del af landet.
Dermed fortsætter kæden ufortrødent sine ekspansionsplaner og har nu knap 1.800 butikker i 35 lande:
- Det er forholdsvist billigt for os at etablere os i Serbien. Der er ingen reel konkurrence i forvejen, så jeg håber og tror, at vi med kvalitetsvarer til gode priser vil få succes, siger indehaver Lars Larsen.
Et vigtigt markedMed åbningen er der taget hul på etableringen af de cirka 40 butikker i landet, som Jysk umiddelbart vurderer, der er plads til:
Serbien rummer et meget stort potentiale, og jeg ser store muligheder, især hvis landet om nogle år bliver medlem af EU. I dag er markedet enten ’top end’ eller ’low end’, så jeg er sikker på, at serberne vil betragte Jysk som stedet, hvor man får mest for pengene, fortæller Vesna Kukić Lončarić, Country Manager for Jysk West Balkan.
Tre nye butikker om ugenSerbien bliver det fjerde land på Balkan efter Slovenien, Kroatien og Bosnien Hercegovina. Dermed fortsætter Jysk sin vækst og ekspansion, der i sidste regnskabsår resulterede i flere end 1.000 nye arbejdspladser i koncernen.
Faktisk åbner Jysk to-tre nye butikker hver uge rundt om i verden og omsætter årligt for ca. 17,5 mia. kroner.