23948sdkhjf

Rekordmange besøgende på Milano-messe

Design- og møbelmessen var igen i år en succes - også for Sika-Design, House of Finn Juhl og Montana, som Wood Supply har talt med

Den verdenskendte møbel- og designmesse Salone del Mobile plejer at være noget af et tillløbsstykke, og i år var ingen undtagelse.

434.509 besøgende fra 188 forskellige lande lagde således vejen forbi Fiera Milano Spa i Italien, hvor messen fandt sted fra tirsdag til søndag i sidste uge.

Det svarer til en stigningen på 26 procent sammenlignet med 2017.

Dertil kommer 1.841 udstillere fra 34 forskellige lande samt 650 designere.

Hul igennem til Kina

Wood Supply har talt med nogle af de udstillere, der var til stede på messen, og her er reaktionerne særdeles positive.

Hos fynske Sika-Design satte man rekord i antallet af besøgende - herunder en del besøgende fra Kina, som er et af virksomhedens fokusmarkedet. 

Her blev der etableret gode kontakter, og Sika-Design forventer således at starte partnerskaber med flere spillere på det kinesiske marked i fremtiden. Dertil lykkedes det virksomheden at skabe kontakt med arkitekter og indretningsarkitekter, hvilket var et andet fokuspunkt forud for messen.

- Vi har længe fokuseret på kontraktmarkedet og samarbejdet med arkitekter, og det fokus viste sig også gennem de besøgende og de ordre. vi tog på Milanomessen. Det er glædeligt, når en målrettet indsats virker, fortæller salgsdirektør Michael Maegaard.

Nye relationer uden for Europa

Også hos Montana Furniture og House of Finn Juhl er der skabt mange nye kontakter.

Messen er gået over al forventning både, hvad angår besøgende på standen, salg og markedsføring af vores brand. Vi håbede på at knytte nye relationer udover Europa, hvor vi allerede har et godt fundament. Vi satsede specielt på asiatiske kontakter, men flere kom til også andre steder i verden, fortæller Lars Boisen, der er Head of Sales, Europe, hos Montana. 

Hos House of Finn Juhl har messen været den bedste, designhuset nogensinde har haft. Ifølge medejer og grundlægger Hans Henrik Sørensen har man således oplevet en meget stor strøm af både arkitekter, eksisterende kunder, nye kunder og pressen.

Relancering blev godt modtaget

Finn Juhl har skabt nogle møbler, der egentlig ikke er så typisk danske i deres udtryk. Han var meget flamboyant og farverig i sit udtryk, og det appellerer til rigtig mange mennesker – uanset hvor i verden de bor. Det kan vi især se, når vi er et sted som Milano, siger Hans Henrik Sørensen.

Som Wood Supply tidligere har skrevet, relancerede House of Finn Juhl 48-serien på messen. Også det blev godt modtaget.

- Vi har ikke noget ønske om at lave møbler, der er en del af en trend. Det er håndværket, formerne, detaljerne og historien, der er i fokus, og det oplever vi, at folk i dag er meget interesserede i, siger Hans Henrik Sørensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141