23948sdkhjf

Egetæpper: Bæredygtighed er blevet vigtigere for kunderne

Særligt de nordiske lande, Schweiz, Tyskland og USA efterspørger bæredygtige produkter

Bæredygtighed har længe været en vigtig faktor for tæppegiganten Egetæpper, men nu har også kunderne fået øjnene op herfor. De seneste år har Egetæpper således oplevet en stigende efterspørgsel på bæredygtige produkter blandt kunderne.

Det skriver Herning Folkeblad.

Det er særligt i de nordiske lande samt lande som Schweiz, Tyskland, og USA, at bæredygtighed bliver vigtigere. Og ifølge administrerende direktør Svend Aage Færch Nielsen er toppen ikke nået endnu.

Han forudser, at interessen for bæredygtighed og social ansvarlighed vil fortsætte med at vokse. Derfor er det helt store mål hos Egetæpper også, at deres produkter skal kunne genbruges 100 procent.

- Det er en verden med knappe ressourcer, og vi ved at vi driver lidt rovdrift på de ressourcer, og det tror jeg, at der er flere og flere, der bliver opmærksomme både på nationalt- og virksomhedsniveau, siger Svend Aage Færch Nielsen.

Egetæpper kan i dag genbruge tæppefliser en gang, mens væg-tilvæg-tæpperne ikke kan genbruges. Hvis det skal ændres, opfordrer Svend Aage Færch Nielsen til en brancheløsning.

- Det er ikke nok, at hver enkelt virksomhed selv finder på en løsning, siger Svend Aage Færch Nielsen.

Egetæpper begyndte allerede for 20 år siden at sætte fokus på social ansvarlighed og er flere gange blevet kåret til at være blandt de bedste i Danmark inden for CSR af Økonomisk Ugebrev.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157