23948sdkhjf

Over 2.8 mio. danskere kender nu FSC

En ny undersøgelse viser, at 51 % nu kender FSC-mærket. Det vækker glæde hos FSC Danmark, fordi det i sidste ende er forbrugerne, der kan gøre en forskel.
Undersøgelsen er foretaget af Epinion og viser, at 17 % har et indgående kendskab, hvilket betyder, at de kan kæde FSC's logo og navn sammen og forklare, hvad mærket står for.

Herudover oplyser 34 %, at de enten har set eller hørt om mærket, og det giver altså et samlet kendskab på 51 %.

Det er gået stærkt i år
Den seneste undersøgelse af danskernes kendskab til FSC blev foretaget tilbage i 2007. Dengang havde 12 % af befolkningen et indgående kendskab til FSC-mærket.

Sammenligner man med den nye undersøgelse, svarer det til, at det på tre år er lykkedes at udbrede det indgående kendskab til 275.000 flere danskere:

- Det er gået stærkt fremad for FSC-mærket i år med mange nye certificerede virksomheder og produkter på markedet. Det er meget positivt at se, at det også afspejler sig hos forbrugerne. Det er jo i sidste ende dem, der vælger mellem den FSC-certificerede stol og den ikke-certificerede og dermed dem, som kan gøre en forskel, siger sekretariatsleder Loa Dalgaard Worm ifølge FSC Danmarks hjemmeside.

Møbler og mælkekartoner
Undersøgelsen viser også, at mange af de adspurgte genkender FSC-mærket fra tilbudsaviser, møbler, havemøbler og fra aviser.

Flere af undersøgelsens deltagere har også set FSC-mærket på Arlas mælkekartoner.

Kartonerne til de to velkendte produktlinjer "Harmonie" og "Lærkevang" har båret FSC-mærket siden november i år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079