Undersøgelsen er foretaget af Epinion og viser, at 17 % har et indgående kendskab, hvilket betyder, at de kan kæde FSC's logo og navn sammen og forklare, hvad mærket står for.
Herudover oplyser 34 %, at de enten har set eller hørt om mærket, og det giver altså et samlet kendskab på 51 %.
Den seneste undersøgelse af danskernes kendskab til FSC blev foretaget tilbage i 2007. Dengang havde 12 % af befolkningen et indgående kendskab til FSC-mærket.
Sammenligner man med den nye undersøgelse, svarer det til, at det på tre år er lykkedes at udbrede det indgående kendskab til 275.000 flere danskere:
- Det er gået stærkt fremad for FSC-mærket i år med mange nye certificerede virksomheder og produkter på markedet. Det er meget positivt at se, at det også afspejler sig hos forbrugerne. Det er jo i sidste ende dem, der vælger mellem den FSC-certificerede stol og den ikke-certificerede og dermed dem, som kan gøre en forskel, siger sekretariatsleder Loa Dalgaard Worm ifølge FSC Danmarks hjemmeside.
Undersøgelsen viser også, at mange af de adspurgte genkender FSC-mærket fra tilbudsaviser, møbler, havemøbler og fra aviser.
Flere af undersøgelsens deltagere har også set FSC-mærket på Arlas mælkekartoner.
Kartonerne til de to velkendte produktlinjer "Harmonie" og "Lærkevang" har båret FSC-mærket siden november i år.
