23948sdkhjf

Kunsten at rejse en messestand på kundens måde

IMM i Köln giver deltagerne god tid. Det gør Stockholm ikke...

Når det danske messestandfirma Ambiente skal skabe 18 messestande på årets Stockholm Furniture & Light Fair, så skal det ske særlig hurtigt.

En messe som IMM i Köln, der finder sted i januar, giver udstillerne op til en måneds forberedelsestid – lige på stedet. Stockholm giver sine udstillere 4 dage, fortæller Gitte Skaarup Ibsen, som er markedsføringsansvarlig hos Ambiente.

- Så vi arbejder med et militant hierarki. Der er en chef for det hele og en række formænd på de enkelte projekter, og så er der håndlangere og runners, som hele tiden sørger for, at vi har de materialer, som skal bruges.

Ambiente, som indretter messestande inden for flere forskellige brancher, har i de senere år satset stadig mere på møbelbranchen som kundesegment. Med 18 messestande i år er det væsentligt flere end for år siden.

Ifølge Gitte Skaarup Ipsen har Ambiente bygget 17 procent af de danske stande i år -  og arealmæssigt nok endnu mere, da mange af firmaets kunder har meget store stande.

- Som sådan arbejder vi ikke med noget vækstmål. Vi går efter kunder, som er interessante at arbejde med, og vi har en passion for rum og vil gerne være en værdig samarbejdspartner, siger hun.

Man skal ikke kunne se, at en messestand er skabt af Ambiente, da det er udstillerens profil, der er i centrum, anfører hun.

- Vores opgave er at skabe de fysiske rammer som fremhæver kundens produkter og brand, således vores kunder kan differentiere sig og give deres kunder en god oplevelse.

Det er forskelligt fra kunde til kunde, hvor stort et aftryk, man sætter. Nogle kunder kommer selv med et designkoncept.

- Og så bliver Ambientes rolle at produktmodne designet, og sikre at opbygning gennemføres med høj faglighed, logistisk præcision og omkostningseffektivt. Andre kunder får en totalløsning fra design til levering on-site, fortæller Gitte Skaarup Ipsen.

- Nogle kunder har selv designere og er selv yderst bevidste om deres æstetiske valg. Så ofte bliver Ambientes rolle over for kunderne at være eksperten, der kender messerne og messehallerne. Vi kender jo alle messehallerne og alle smuthullerne i dem, og vi ved, hvad der virker, og vi kender det flow, der er af mennesker på de enkelte steder på de enkelte messer, fortæller hun.

Finn Jensen, Louis Poulsen, fortæller om tankerne bag lampeproducentens stand i Stockholm:

 

Artiklen er en del af temaet Video.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109