23948sdkhjf

Sådan vil Flexa rykke op i en højere liga

Da den østjyske børnemøbelproducent Flexa var på plads til IMM-messen i Köln, var det med en historisk lancering.

Det var Flexas første lancering af børnemøbler af massivt træ i 20 år, og med den nye kollektion - Popsicle - forsøger Flexa at træde op i en højere klasse.

Popsicle er en kollektion af såkaldte premiumprodukter af især egetræ, som er designet af Herman Studio. Dermed forsøger Flexa også at appelere til et segment af designbutikker, som ligger et lag højere oppe end Flexas sædvanlige prisklasseniveu.

- Det er en stor satsning, som vi har arbejdet på i flere år, og den er blevet rigtig godt modtaget her på messen. Vi får folk i tale her i Köln, som vi ikke har handlet med før, siger Carsten Dan Madsen, adm. direktør hos Flexa.

Han tror, at der er en betydelig efterspørgsel efter ædlere produkter, og med Flexas globale forhandlernet af franchisebaserede monobrand-butikker og eksterne forhandlere, er Popsicle allerede fra start sikret en global eksponering, anfører han.

- Vi ved, at 20 procent af vores nuværende forbrugerbase gerne vil tage et skridt opad, og det har de ikke haft mulighed for tidligere med Flexa, da vi ikke har haft noget i hard wood.

Han har især forventning til, at produktet derudover kan blive solgt til designbutikker i lande som Italien og Frankrig.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093