23948sdkhjf

Vordingborg Køkkenet tager markedsandele

Den sjællandske køkkenproducent vokser stadig desuagtet nedgang i byggeriet og finansiel krise lige om hjørnet. Adm. direktør understreger, at virksomheden stadig tager markedsandele.
Vordingborg Køkkenet fortsætter sin vækst. Dog ikke i samme tempo som tidligere. Virksomheden oplevede en omsætningsfremgang i 2007 på i alt 331 mio. kr. Det oplyser ErhvervsBladet.

Det til trods afspejler bundlinien dog, at indtjeningen ikke helt følger med omsætningsvæksten. Siden 2005 er overskuddet faldet med 10 mio. kr. fra ca. 30 mio. kr. til ca. 20 mio. kr.

- Markedet er ikke blevet lettere. Ingen tvivl om det. Men i stedet for at tale om nedgang har vi brugt mange ressourcer på at finde nye muligheder. Derfor har vi tilpasset os de nye vilkår og har taget markedsandele fra konkurrenterne. Alt i alt er vi tilfredse med vores resultater, siger Hjalmar Hansen, adm. direktør for Vordingborg Køkkenet til ErhvervsBladet.

I august i fjor indledte virksomheden en priskrig på køkkener med Vordingborg Køkkenet Plus-serien, hvor Vordingborg Køkkenet leverer hele køkkenet inklusive montering og hvidevarer til erhvervskunder. Konceptet er blevet godt modtaget, hvilket ifølge Hjalmar Hansen skyldes de lavere priser, og at kunden kun skal tage stilling til én pris, da alt er inkluderet.

Hjalmar Hansen forventer at tage et pr. procent af markedet i 2008 og som minimum samme indtjening som i 2007, hvilket er godt 20 mio. kr. før skat.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078