23948sdkhjf

Møbelproducenter henter inspiration i modebranchen

Forbrugere og detailhandel efterspørger fornyelse, og derfor skal der lanceres flere nye møbelkollektioner om året.
I modebranchen er de store producenter vant til, at forbrugerne ofte skifter ud i klædeskabet, og det stiller krav til lancering af nye kollektioner.

Samme tendens mærker man nu i møbelbranchen, hvor flere producenter opruster på designsiden for at kunne følge med efterspørgslen efter nye møbler. Det skriver Finans.dk.

- Tidligere kom møbelproducenter højst med en til to nye kollektioner om året, mens modebranchen måske har seks eller otte kollektioner årligt. Vi kan se, at udviklingen begynder at gå den vej inden for møbler, siger administrerende direktør Jens Bach Mortensen fra Kvist Industries til Finans.dk.

Han bakkes op af Andrew Long, der er direktør hos Tvilum. Her har man tilknyttet freelance-designere flere steder i verden for hurtigt at kunne lave lokale tilpasninger på de kollektioner, man lancerer, og dermed hurtigere trænge igennem til detailleddet.

Originalartikel: http://finans.dk/protected/finans/erhver...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078