23948sdkhjf

Flexa accelererer væksten

En stor investering i innovation og markedsudvikling skaber resultat for Flexa. Men selvom omsætningen stiger, er aktiviteterne fortsat tabsgivende.
I 2013 formåede Flexa at stoppe seks års uafbrudt tilbagegang, da det lykkedes at øge omsætningen med halvanden procent. Den positive udvikling er videreført i 2014, hvor Flexa har øget omsætningen med yderligere syv procent til tæt på 300 millioner kroner.

Betydelige investeringer i produktudvikling, salgsorganisation og marketing er dog samtidig med til at øge omkostningerne, hvorfor resultatet på bundlinjen igen er et større millionunderskud. CEO Carsten Dan Madsen ser dog positivt på Flexas udvikling:

- Kender man ikke detaljerne bag, ser det jo ret skidt ud. Alene vores drift er negativ med fem millioner. Men vi har investeret massivt i produkter, marketing og salg for at skubbe Flexa op ad igen. Vi kan ikke spare os til fremgang, og udviklingen viser, at vi er på rette vej, siger Carsten Dan Madsen til Wood Supply.

Tager markedsandele alle steder
Han henviser ikke mindst til, at Flexa er kommet flyvende fra start i regnskabsåret 2015. På nuværende tidspunkt er omsætningen næsten 30 procent højere end på samme tidspunkt sidste år. Det er ikke mindst aftalerne med møbelkæderne Bohus i Norge og BUT i Frankrig, der bidrager til væksten, men også i Danmark og Tyskland er udviklingen positiv.

- Vi begynder nu for alvor at høste frugten af de sidste to års investeringer og tager markedsandele alle steder, siger Carsten Dan Madsen.

Han ønsker ikke at sætte tal på, hvor stor en vækst Flexa forventer at opnå og opererer heller ikke med et eksakt årstal for, hvornår forretningen skal begynde at give overskud.

- Vi har udstukket den strategiske retning, og vores vigtigste opgave er at gøre Flexa til en profitabel og rentabel virksomhed inden for en relativt kort tidshorisont. Men vi holder fast i, at vi skal investere os til vækst og glæder os over, at det ser ud til at lykkes, siger Flexa-direktøren.

Læs mere om Flexas markedsstrategi i artiklen:
Danske børnemøbler til hele verden
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109