Culinoma’s overordnede mål er at udvikle køkkenbutikker i Tyskland og at vokse gennem opkøb. Med Marquardts 26 butikker samt Plana Küchenlands 39 franchisebutikker har Culinoma nu 65 køkkenbutikker og en omsætning i detailhandelen på godt 150 mio. euro. Det betyder, at Culinoma nu indtager en ledende position i den tyske detailhandel indenfor køkkeninventar.
Fredrik Cappelen, VD og koncernchef for Nobia, og Ben Mandemarkers, VD og koncernchef for DMG, kommenterer opkøbet således:
- Granit er blevet et mere og mere anvendt materiale i køkkenet. Vi tror på Marquardt-konceptet og de muligheder, der ligger i det. Marquardt's ledelse og kundevenlige koncept tiltaler os og stemmer godt overens med, hvorledes vi ønsker at udvikle detaildelen i Culinoma. Vi glæder os samtidig over Culinomas ekspansion i det forgangne år.
Marquardt-gruppen’s koncept består i at tilbyde kunder et stort udvalg af granitkomponenter til køkkenet til attraktive priser direkte fra fabrikken. Marquardt-gruppen har omkring 600 ansatte