23948sdkhjf

Tyske køkkener skal erobre danske markedsandele

Centrum for satsningen bliver Kolding, hvor ægtepar har åbnet den første danske butik og skal stå for det skandinaviske agentur.
Køkkener fra den tyske producent Rotpunkt skal indtage det danske marked.

Den første butik er etableret af Morten Skjødt, der sammen med hustruen Anette, har fået Rotpunkts agentur for hele Skandinavien. Og planen er, at såvel danskere som nordmænd og svenskere kommer til at nyde godt af Rotpunkts vækststrategi.

- I løbet af vores første halve år er vi nået op på i alt ti forhandlere i Skandinavien og på sigt skulle der da gerne komme flere til. Foreløbigt har vi aftaler med fem forhandlere i Danmark, to i Norge og tre i Sverige, siger Morten Skjødt, der trækker på 20 års erfaring fra den danske køkkenbranche og som også tidligere har opbygget et forhandlernetværk i Skandinavien for en konkurrerende køkkenproducent.

Både private og erhvervskunder
Rotpunkt satser primært på privatkunder, men også på erhvervskunder som eksempelvis typehusfirmaerne.
- Vi satser benhårdt på den personlige rådgivning af vores kunder og har derfor også kun veluddannede folk ansat i butikkerne. Vi skal kunne rådgive ordentligt og ikke bare sælge, siger Morten Skjødt.

Glæder sig til det skandinaviske marked
I Tyskland glæder Rotpunkts administrerende direktør Heinz-Jürgen Meyer sig over aftalen med Morten Skjødt.

- Vi er spændte på at gøre vores entré på det skandinaviske marked, og jeg er sikker på, at det nok skal lykkes. Jeg føler mig overbevist om, at vi har fundet den helt rigtige mand til at løse opgaven, og vi går som koncern helhjertet ind i projektet og bakker op om nye franchisetagere, siger Heinz-Jürgen Meyer.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079