23948sdkhjf

Svane Køkkenet jagter ny vækst efter flot 2013

Køkkenvirksomheden har løftet omsætningen med 11 procent og tager hul på 2014 med produktlancering og forventninger om yderligere vækst.
For fjerde år i træk kan Svane Køkkenet notere vækst i et ellers fladt køkkenmarked, og med lanceringen af den nye løsning ”Smart” går kæden målrettet efter det brede midtersegment.

- Svane sælger stadig mange design køkkenløsninger i den dyrere ende af skalaen, men også i den billige del af markedet er vi efterhånden godt repræsenteret, fortæller kædechef Torben Nielsen, Svane Køkkenet.

Med endnu et innovativt køkkendesign melder kæden sig for alvor ind i kampen om kunderne i det brede forbrugersegment, der værdsætter godt design produceret i Danmark. Kædechefen tror på fortsat vækst:

- Vi er blevet kendt for vores innovative design i alle prisklasser, og med det nyeste udspil forventer vi at kunne øge markedsandelen igen i 2014. "Smart" køkkenet er en mellemklasse-model, som vi forventer vil tiltale rigtig mange køkkenkøbere.

Ny køkkenfilosofi
I årets første weekend lancerede Svane Køkkenet sit ”Smart”-koncept, der bygger på filosofien om at gøre det nemt at være mobil med fokus på alt det, der gemmer sig bag fronterne.

”Smart” er designet af arkitekt Rolf Birk, der tager udgangspunkt i den travle familie og køkkenets status som boligens mest sociale rum. Blandt de nye features er en opladerskuffe, hvor familiens mobil-telefoner kan blive opladet, et nyt designbeskyttet greb og et hide-away-skab.

Det er fjerde år i træk, Svane Køkkenet blæser det nye år i gang med et nyt køkkendesign. White-Line/Black-line, S12 og Y20 er de tre forgængere, som alle er blevet godt modtaget hos forbrugerne. S12 har netop rundet 1.000 solgte køkkener på det danske marked.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141