Træleverandør køber dansk designbrand og lancerer nye produkter
Optimismen bruser ved Limfjorden, hvor Skive-virksomheden Wimex har overtaget det danske designbrand Bon-fire.
Wimex leverer udendørs træ til terrasser, hegn og facader, mens Bon-Fire er kendt for noget helt andet. De leverer bålkøkkener og støbejernsprodukter, som bringer madlavning ud under åben himmel. Det er i form af bålfade, pander og gryder.
- Jeg har længe haft et godt øje til Bon-fire, de gode produkter og den gode stemning, der omgiver brandet. Med sine rødder i dansk design, håndværksmæssige kvalitet og høje livskvalitet deler Bon-fire værdigrundlag med Wimex, udtaler Søren Østergaard, adm. direktør i Wimex, i en pressemeddelelse.
I forbindelse med opkøbet bliver Bon-fires sortimentet en del af en helt ny produktlinje hos Wimex. Den kommer til at hedde 'Levetid' og skal ifølge pressemeddelelse bringe danskerne tættere på udelivet og hyggen i haven, på terrassen og i naturen.
- Vi bliver med Bon-fire en endnu større del af danskernes gode udeliv – hele året rundt. Det er en position, vi vil fortsætte med at bygge på i de kommende år, udtaler direktøren.
Wimex er en del af Moland Gruppen, som er leverandører af byggematerialer til både indendørs og udendørs brug. Moland Gruppen omfatter Moland Byggevarer A/S, Wimex A/S, Forzes A/S og Moland AB i Sverige.
Wimex har netop fået en garvet træmand til at stå i spidsen for salgsteam. Det kan du læse mere om her.