23948sdkhjf

Ny Jysk-boss vil skrue lidt på lækkerhedsknappen

Den nye Jysk-top, ført an af Rami Jensen, var officielt på plads 1. september. Her er også blevet plads til tidligere Seng-direktør Martin Amstrup Bang, der i sin nye rolle som executive vice president, purchasing er vendt tilbage til LLG-koncernens kronjuvel, hvor han i 2001 startede som assistent i indkøb.

– Jeg har været en del af Jysk halvdelen af mit liv, så da jeg vendte tilbage efter fem år, føltes det lidt som at komme hjem, siger 46-årige Martin Amstrup Bang i en pressemeddelelse.

Bortset fra en kort afstikker til Silvan i 2006, har karrieren udfoldet sig i Jysk frem til 2018, hvor Martin Amstrup Bang stillede sig i spidsen for Seng, dengang Sengespecialisten, der siden 2014 har været en del af Lars Larsen Group.

En ny normal

Nu ser frem til at stå i spidsen for indkøbsafdelingen og samtidig få mulighed for at præge dynedynastiets overordnede retning i sin rolle som EVP.

– Jeg glæder mig til at skabe resultater i samarbejde med mine kolleger og til at influere den overordnede retning. Det er en ny og bredere rolle for mig i Jysk, men jeg kan trække på min tidligere erfaring både fra Indkøb i Jysk samt CEO i Seng, siger han.

En af de opgaver, som står først for, er etableringen af en såkaldt new normal i indkøbsafdelingen.

– Det har været nogle turbulente år med corona, inflation og krig og derfor vanskeligere at styre både varestrømme og priser, end hvad vi har været vant til. Nu skal fokus være at skabe et stærkt samarbejde på tværs af hele afdelingen ud fra en ny baseline, siger han.

Ikke kun billige varer

Et godt tilbud er grundlæggende i Jysk, men ifølge Martin Amstrup Bang er det kombinationen af en god pris, rådgivning samt vores skandinaviske produkter og kultur, der gør virksomheden stærk og resulterer i en unik position i markedet.

– Det er den optimale kombination, og vi skal blive ved med at optimere både kvalitet og æstetik og bringe en premium-kontekt ind i Jysk – vi skal skrue lidt på lækkerhedsknappen. For det er kombinationen, der adskiller os fra konkurrenterne. Vi præsenterer en hel butiksoplevelse, ikke kun billige varer, siger han.

Martin Amstrup Bang fremhæver den forandring, der er sket i Homeware-produktkategorien som et eksempel på den udvikling, han gerne vil understøtte og udbrede yderligere.

– Der er sket en udvikling i Jysk fra at tilbyde primært brugsorienterede varer til i højere grad at repræsentere skandinavisk design og dekoration. Vareeksponeringen er blevet anderledes. Der er fokus på temaer, varerne er pakket ud og stillet pænt op. Varerne koster det samme, men der er mere fokus på æstetik frem for praktik alene. Det skal vi dyrke, siger han.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109