23948sdkhjf

Formland og Magasin samler kræfterne til 3 Days

Livsstil, design og indretning forankret i både inde- og uderum. Sådan lyder nøgleordene, når Magasin i samarbejde med Formland slår dørene op til den nye udstilling Terrassen og Salonen i forbindelse med årets 3 Days of Design.

Ifølge bagmændene viser udstillingen nye sider af Magasin og tæller en lang række både nye og etablerede brands kurateret af Formland.

– Terrassen er et helt nyt spot i Magasin, som aldrig har været udnyttet til fulde. Her får vi vist, hvad mange brands kan i outdoor-kategorien, og det er generelt en stor trend, at vi udvider vores hjem med et ekstra rum – udenfor. Salonen er et ikonisk rum i Magasin, som er smukt i sig selv, og som ved at få mange spændende brands ind og udstille bliver en oplevelse at træde ind i for både brands og gæster, siger Sara Evaristi, indkøber på Bolig i Magasin, i en pressemeddelelse.

Og for hende at se, er der tale om et helt oplagt samarbejde mellem stormagasinet og interiørmessen.

– Formland danner rammen for, hvad der kan blive muligt for kunder på længere sigt, og Magasin bliver den forlængede arm ud til slutforbrugeren. Formland er virkelig dygtig til at satse på nye spæde brands, og via samarbejdet med Magasin giver det disse brands en åbning, siger Sara Evaristi, der betragter samarbejdet som starten på en ny tid, hvor man i højere grad trækker på hinandens kompetencer og i fællesskab skaber og realiserer nye koncepter.

Unikt koncept

Også trend- og livsstilsekspert Mads Arlien-Søborg, der har været kurator på Formland siden 2007 og ligeledes har kurateret udstillingen Terrassen & Salonen, bifalder samarbejdet mellem 3 Days of Design, Magasin og Formland, og ifølge ham kan gæsterne forvente sig en hel del af det nye koncept.

– Terrassen & Salonen udspringer af et unikt samarbejde mellem 3daysofdesign, Magasin og Formland og er et unikt koncept, der favner både indoor og outdoor. Salonen byder på små og mellemstore danske og udenlandske designbrands med kant og originalitet, mens Terrassen fyldes med designbrands, der enten udelukkende eller blandt andet beskæftiger sig med nordisk-inspirerede outdoor-møbler. Her har vi i øvrigt etableret et fantastisk samarbejde med Nordisk, som sørger for at overdække terrassen med sejl og opstiller glampingtelte. Så det bliver to vidt forskellige oplevelser, og det er netop det specielle, fastslår Mads Arlien-Søborg og konstaterer:

– Det har været et ekstremt frugtbart forløb, og vi er superglade - og nu ser vi bare frem til tre gode dage med masser af energi og begejstring.

Forventningsfulde udstillere

Også blandt udstillerne er forventningsglæden stor forud for den københavnske designfestival. Det gælder blandt andet for Sika-Design, der stiller op med en stand på Terrassen.

– Vi ser stor synergi i at præsentere vores ikoniske havemøbler i Magasins smukke, historiske bygning i hjertet af København. Den skjulte baggårds-terrasse er et helt unikt spot, som vi ser frem til at indrette sammen med de andre udvalgte brands, og vi glæder os til at dele vores store passion for kurvemøbler og tidløst design med andre design-interesserede, lyder det fra direktør og tredjegenerationsindehaver Louise Andreasen.

Også hos Studio About, der udstiller i Salonen, ser man frem til at være en del af den nye udstilling.

– Jeg synes altid, at det er spændende, når brands samarbejder. Det er der, der kan opstå magi, og det bliver helt sikkert tilfældet her. Derudover er der blevet samlet nogle gode brands, som selvfølgelig også er med til at løfte det. Det er første gang, at vi er til 3 Days of Design, så vi glæder os helt vildt og forventer at møde en masse spændende mennesker. Derudover håber jeg, at vi får lavet et koncept, som er så vildt, at vi bliver lagt mærke til, lyder det fra partner i Studio About Soffy Dombernowsky.

3 Days of Design finder sted i København 7.-9. juni 2023.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.301