23948sdkhjf

0905 TEMA: Trods udvidelser er ZOW 2006 i Tyskland næsten udsolgt

Artikel fra Træ og Industri September 2005
Kaj Hansen Træ og Industri

ZOW-messen i Bad Salzuflen, der næste gang er i perioden 20 til 23. februar 2006, har med sit enestående koncept etableret sig som en af de vigtigste fagmesser for underleverandører til møbelbranchen. I modsætningen til at fagmesser inden for branchen, oplever ZOW en stadig kraftigere vækst. Med sit transparente udstillingskoncept byder ZOW på optimale betingelser for at sikre virksomhedernes konkurrenceevne og garanterer hurtig kommunikation af innovationer. Siden starten i 1995 har ZOW konstant udviklet sig og er blevet et tilløbsstykke for et stort fagpublikum fra nær og fjern.

I år præsenterede 566 udstillere (291 fra udlandet) talrige nyheder og understregede med deres mange innovationer messens store betydning som B2B-platform for industri og underleverandører. Publikummet er internationalt: Antallet af udenlandske gæster er steget år for år. I de første år lå andelen på ca. 20 procent og i dag kommer over 50 procent fra udlandet, heraf mange fra Asien. Besøgstallet steg i 2005 til knap 14.000 personer.

Kommunikation et vigtigt begreb
Forkortelsen ZOW, der oprindelig stod for ZuliefermesseOstWestfalen, er for længst blevet til indbegrebet af et meget specielt messekoncept. ZOW står i dag for målrettet marketing, faglige informationer i en behagelig atmosfære, koncentreret kompetance og hurtige handelsafslutninger.

På ZOW mødes hele branchen og samtidig er messen scene for nye trends og produktpremierer. Standene er åbne til alle sider og indbyder til besøg og individuelle kundesamtaler. Messen giver et koncentreret overblik over underleverandørernes produkter og serviceydelser.

Kommunikation er et vigtigt begreb. ZOW skal ses som en markedsplads, dvs. som et sted, hvor underleverandør og møbelproducent kommer tæt på hinanden. Og med en for alle udstillere ensartet standopbygning, er det udelukkende produkterne, der står i forgrunden.

Udvidelse i 2006
I de sidste år er messen stødt på sine logistiske grænser og har haft lange ventelister. Man har derfor besluttet at udvide messeområdet og er pti. i gang med at bygge to nye haller på ca. 15.000 m2 samt anlægge flere parkeringspladser. Trods denne udvidelse må messens agent i Danmark, Lis Nørgaard, konstatere, at ZOW 2006 næsten er udsolgt. Man håber denne gang at kunne afholde messen uden venteliste.

Den Danske Fællesstand
Siden 1999 har Danmark hvert år været præsenteret på en Fællesstand med 10-14 udstillere. Lis Nørgaard, som altid har organiseret Fællesstanden, oplyser overfor redaktionen, at "der stadig er plads at få. Danske virksomheder er som regel ikke så hurtigt ude med reserveringer som f.eks. tyske producenter". Som udstiller på Fællesstanden får man al tænkelig rådgivning omkring sin messedeltagelse og deltagerprisen er "all-inclusive ". Lis Nørgaard gør desuden opmærksom på, at netop ZOW med sit specielle koncept er perfekt egnet som udstillingssted for små og mellemstore danske virksomheder, da man næppe går tabt i mængden, som oplevet på andre internationale messer.

Er du interesseret i at udstille, bedes du kontakte Lis Nørgaard for at få tilsendt detaljerede informationer.

Læs om messen på www.zow.de

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063