23948sdkhjf

Genrejst vinduesfabrik lægger ud med overskud

Linolie Døre & Vinduer er kommet ud af 2012 med et plus på en lille halv million. En fin start for virksomhedsejer Leo Holm Madsen ovenpå konkursen sidste forår.
Tab på debitorer og et fejlslagent produktionseventyr i Litauen førte i marts 2012 til, at Leo Holm Madsen måtte indgive konkursbegæring efter syv år som ejer af Linolievinduet.

Seks uger senere lykkedes det for to tidligere medarbejdere – Joan Madsen og Henrik Eriksen – at føre aktiviteterne videre i et nyt selskab i samarbejde med en ekstern investor, og med Leo Holm Madsen som direktør er det lykkedes at komme gennem de første otte måneder med plus på bundlinjen.

- Vi har lagt forsigtigt ud, og det er en stor tilfredsstillelse at vi er kommet stærkt tilbage med et positivt regnskab, siger en glad Leo Holm Madsen til Wood Supply. Han understreger, at troen på virksomheden hele tiden har været til stede:

- Vi præsterede vækst og overskud i alle årene fra 2008 til 2011, men gammel gæld og krisen i branchen gjorde os sårbare. Alene det sidste år betalte vi en halv million i renter på vores kassekredit. I dag er vi uafhængige af bankerne, og det gør det unægtelig noget lettere at drive virksomhed, siger han.

Fundet en god niche
Rent produktionsmæssigt har den nye ejerkreds valgt at fortsætte uændret i forhold til det, som det gamle Linolievinduet stod for. Produkterne er de samme, og kunderne er fortsat en blanding af tømmerhandler, tømrermestre og private.

- Vi har ikke ændret ret meget, for vi har ikke haft behov for at ændre ret meget. Vi har fundet en god niche med speciale i koblede vinduer. Det er dér, vi har vores styrke, og det afviger vi ikke fra. Vi er ikke billige, og bliver det heller aldrig, men vi opererer i en niche, hvor der er behov for en fabrik for vores, fastslår Leo Holm Madsen, der kan glæde sig over, at ordrebogen på nuværende tidspunkt er fyldt op til og med juni måned. Det giver tro på, at virksomheden kan tage endnu et skridt mod fordums styrke i 2013:

- Vi har fuld gang i produktionen og er kommet godt fra start i 2013. Vi har fået pænt fat i de gamle kunder, men det har været op ad bakke med nye kunder. Vores historik gør potentielle kunder tilbageholdende, og vi har på den konto mistet ordrer for omkring 2 mio. kr. de sidste par måneder. Med dette årsregnskab håber jeg, at vi har bevist vores værd, siger Leo Holm Madsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094