23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Uddannelse af medarbejdere limer servicen sammen

Dana Lim satser på uddannelse. Ikke blot af egne medarbejdere, men man hjælper også sine forhandlere med at styrke deres medarbejderes viden, så deres kunder er sikret den mest kompetente rådgivning om alt lige fra produkternes funktionalitet, anvendelse og klimadata. XL-BYG er en af de forhandlere, der nyder godt af, at Dana Lim tager ansvar for den faglige ballast, når det kommer til lim, spartel og fugemasse.

Dana Lim satser på uddannelse. Ikke blot af egne medarbejdere, men man hjælper også sine forhandlere med at styrke deres medarbejderes viden, så deres kunder er sikret den mest kompetente rådgivning om alt lige fra produkternes funktionalitet, anvendelse og klimadata. XL-BYG er en af de forhandlere, der nyder godt af, at Dana Lim tager ansvar for den faglige ballast, når det kommer til lim, spartel og fugemasse. 

Dana Lim har et ønske om at sikre alle kunder den bedst mulige service og rådgivning, og derfor tilbyder nordens største producent af lim, spartel og fugemasse sine forhandleres medarbejdere løbende opkvalificering og uddannelse. Træningen fokuserer på, hvordan forskellige opgaver bliver udført i henhold de gældende myndighedskrav. Herefter går man mere specifikt i gang med at fortælle blandt andet om, hvordan Dana Lims produkter virker, hvad de indeholder, hvad man skal være opmærksom på, og hvordan man korrekt håndterer de miljømæssige aspekter.   

Dermed tager Dana Lim ansvar for, at forhandlernes medarbejdere er klædt så godt på som muligt, og har den nødvendige viden og indsigt, som der kræves i den hårde konkurrence, som findes i byggebranchen i dag. Derfor giver et samarbejde med kunder god mening for alle involverede parter. En af disse kunder er XL-BYG, som dagligt oplever netop den hårde konkurrence på egen krop. 

- I XL-BYG er det afgørende for os, at vores medarbejdere er i stand til at levere rådgivning på et højt fagligt niveau. Samarbejdet med Dana Lim giver vores medarbejdere den faglige ballast, som vores kunder og samarbejdspartnere forventer af os. Det kan egentlig siges ret simpelt: Vores medarbejdere skal ganske enkelt vide, hvad de taler om, når kunderne møder dem ude i butikkerne, siger HR- & Uddannelseskonsulent i XL-BYG, Mette J. Brund.  

Dana Lim tager et praktisk udgangspunkt i undervisningen af medarbejderne hos XL-Byg, og det er måske en af årsagerne til, at kurserne er så populære.

- Dana Lim er meget konkrete i deres tilgang. De inviterer vores medarbejdere på besøg hos dem, så de kan se, røre og opleve produkterne og tilblivelsen af dem på nærmeste hold. Og på den måde få indsigt i, hvordan de virker, og hvilke produkter, der fungerer bedst til hvad. Den tilgang er vores medarbejdere meget begejstrede for, siger Mette J. Brund.

Win-Win
Hos Dana Lim er man ligeledes tilfredse med samarbejdet:

- Går man ind i et byggecenter i dag forventer man god rådgivning. Samtidig fylder hylderne med lim, spartel og fugemasse mere og mere, og udvalget er konstant stigende. Så det gælder om at vide lige præcis, hvad der bruges til hvad, hvordan og hvornår. Gør man det, har man som byggecenter en konkurrencefordel, fordi man med et højt vidensniveau sikrer sine kunder den bedste service, siger byggeteknisk underviser hos Dana Lim, Jesper Dræby.

Dana Lim samarbejder med byggecentre over hele landet, og ser det som en vigtig opgave hele tiden at sørge for, at deres medarbejdere er udstyret med den seneste viden.

- Det kan have alvorlige konsekvenser, hvis ikke slutkunderne får den rette rådgivning om et givent produkt. Den risiko vil vi gerne være med til at hjælpe både forhandlere og slutkunder med at minimere, siger Jesper Dræby. 

I tilgift til dedikerede kurser for enkelte forhandlere som XL-BYG afholder Dana Lim en række åbne kurser, hvor alle forhandlermedarbejdere kan tilmelde sig og få mulighed for at gå i dybden med de forskellige produkter og blive klogere på, hvordan de anvendes både indvendigt såvel som udvendigt. 

- Vi kan se, at der er stor efterspørgsel rundt om i landet efter at blive en dygtigere og bedre rådgiver for slutkunderne. Derfor afholder vi løbende disse kurser, hvor alle, der arbejder med salg af lim, fugemasse og spartel, kan blive klædt solidt på. Uanset hvilken forhandlerkæde de er tilknyttet, slutter Jesper Dræby. 

Dana Lim A/S
Københavnsvej 220
4600 Køge
Køge Kommune
Danmark
CVR nummer: DK49294514
P nummer: 1001930129

Kontaktperson

RG
Rass Gottschalck
Marketingchef
+4466 29104466 rg@danalim.dk

Send til en kollega

0.032