23948sdkhjf

Nu åbner Søstrene Grene en webshop

Ny webshop erstatter ikke ambitionerne for de fysiske butikker, som der fortsat åbnes flere af, understreger kædens topchef

Efter mange måneders tilløb og forberedelse har Søstrene Grene løftet sløret for, at kæden befinder sig midt i en digital transformation. Det indebærer en ny digital infrastruktur, helt nyt systemlandskab og en ny hjemmeside med tilhørende webshop.

Det fortæller CEO Mikkel Grene i en pressemeddelelse.

- Vi har modtaget rigtig mange henvendelser fra kunder, der har et ønske om at kunne se vores produktsortiment på vores hjemmeside og også have muligheden for at købe vores produkter online, siger Mikkel Grene og den digitale del af kædens univers.

Siden etableringen af Søstrene Grene i 1973 har det ellers kun været mulig at opleve sortimentet i de fysiske butikker, som pt tæller flere end 240 af på verdensplan.

Men nu kan danske kunder - i første omgang - gå på opdagelse i kædens sortiment online samt at handle hjemmefra med levering til døren.

- Den virkelighed, vi i dag lever i, er sådan, at vi alle sammenbruger mere tid online, så derfor er det også naturligt, at vi hos Søstrene Grene følger den udvikling, siger Mikkel Grene.

Webshop er en del af en større digital transformation
Den kommende webshop er et led i en større omnichannel strategi af den familieejede virksomhed.

Den digitale transformation betyder blandt andet en helt ny digital infrastruktur, systemlandskab, hjemmeside som snart går i luften, e-handel og endnu meredatadrevet og personaliseret kommunikation, der gør det muligt for Søstrene Grene at komme endnu tættere på kunderne og tilbyde dem mere målrettet indhold.

- Ambitionen med vores digitale transformation er, at vores digitale univers skal understøtte de fysiske butikker, og at begge dele skal bidrage til den hyggelige og unikke oplevelse, vi ønsker at give vores kunder, siger Mikkel Grene.

- De fysiske butikker er rygraden
Hvornår kæden åbner op for onlinehandel, kan Mikkel Grene på nuværende tidspunkt ikke udtale sig om.

Han understreger dog, at den kommende webshop ikke vil erstatte virksomhedens ambitioner for de fysiske butikker, som der fortsat åbnes flere af. Til efteråret entrerer Søstrene Grene et nyt marked i form af Finland.

- De fysiske butikker er rygraden i vores virksomhed,og vores nye digitale strategi har ikke ændret vores ekspansionsplaner. Men i fremtiden ser vi frem til at kunne møde vores kunder på endnu flere platforme, end hvad vi kan i dag, siger Mikkel Grene.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11