23948sdkhjf

Instagram hitter i markedføringen

Danske designvirksomheder slår deres folder på de sociale medier - Instagram er efterhånden blev en vigtig del af markedsføringen.
Mange designvirksomheder gør en dyd ud af dagligt at lægge billeder på det sociale medie Instagram. Og det er ikke blot de nye upcoming brands, der har held med deres aktiviteter på mediet.

For eksempel har møbelproducenten Fritz Hansen 42.000 følgere på mediet, mens byLassen har hele 65.000 følgere.

Vigtigt værktøj
Af nye virksomheder er Ferm Living en af dem, der på relativ kort tid har formået at trække følgere til og kan prale af at 117.000 har valgt at følge med i virksomhedens liv på det sociale medie.

- De sociale medier er et vigtigt værktøj i vores samlede markedsføringsstrategi. Med de mange følgere på Instagram kan vi nå bredt ud med relativt få ressourcer, forklarer PR- og Marketing Manager hos Ferm Living, Sofia Viholt til Berlingske.

Et andet upcoming brand er Emil Thorups Handwärk der så dagens lys i foråret. Han har på kort tid hentet 5.811 følgere, mens det mere etablerede brand Hay har 220.000 følgere.

Vækst trods stille profil
Og selvom aktivitet og tilstedeværelse på de sociale medier ser ud til at blive en mere og mere væsentlig del af markedsføringen blandt de danske møbel- og designvirksomheder kan man genfinde sig selv og skabe vækst uden en markant Instagram-profil.

Hos Geismars Væverier, der landede på fjerdepladsen i Berlingskes kortlægning af virksomheder, der har formået at genopfinde sig selv og skabe vækst, er man en smule bag ud på de sociale medier med 114 følgere.

Konceptmanager hos Geismars Værverier Mette Brøndgaard Andersen forklarer over for Berlingske, at man ikke tidligere har haft ressourcerne til at positionere sig på Instagram, men at man er klar over at det er fremtiden og den retning, man bør gå.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079