23948sdkhjf

Gode råd til fragtoptimering

Har du egen virksomhed og skal derfor stå for fragten, når dine kunder har placeret en ordre?

Så vil du hurtigt opdage, at fragt kan være en dyr og tidskrævende opgave. Derfor kommer vi her med en række gode råd til dig, som skal stå for fragten i din optimering.

  1. Effektiv indpakning
    Det første gode råd er, at du skal finde den indpakning der er nem og billig. Det varierer naturligvis meget alt efter hvilken type produkt du skal sende afsted. Hvis det er et blødt produkt, som ikke kræver at blive beskyttet, så kan fragtposer være en god løsning. Sådanne webshop poser er super nemme at håndtere, billige og ser stadig professionelle ud for kunden, når han eller hun modtager dem.

  2. Effektiv indretning af lager
    Udover at bruge en form for indpakning der er så effektiv som mulig, så er det også vigtigt, at du sørger for at indrette lageret på en effektiv måde. Det skal være så nemt som muligt for dem der pakker ordren at gå rundt i lageret og hurtigt finde det produkt der skal pakkes ned. Derudover skal selve stationerne hvor medarbejderen står og pakker ordren ned også være et godt indrettet. Det inkluderer bl.a. at det skal være nemt at gribe fat i en ny papkasse eller fragtpose og at der skal være plads til hurtigt at pakke ordren ind.

  3. Gør brug af statistik
    Når du står for fragten, så sørg for at få systematiseret alt data vedrørende fragten på en digital måde, så du hele tiden kan følge med i live data om hvordan det ser ud med fragten. Det gælder både om produkter du modtager i lageret, samt produkter du sender ud til kunder. Med denne form for data kan du skabe gennemsigtighed, samt gøre det nemmere at finde de punkter hvor du kan spare på omkostningerne.

  4. Sammenlign fragttilbud
    Der kan være stor forskel i hvor dyr fragten er alt efter hvilket fragtfirma du bruger. Derfor er det altid en god ide at løbende indhente og sammenligne tilbud fra flere forskellige firmaer. På den måde kan du hele tiden gøre brug af de bedst mulige priser og dermed have de lavest mulige fragtomkostninger. Det er naturligvis vigtigt for en lille virksomhed, hvor man kæmper med økonomien, men det er også vigtigt for større virksomheder, som sender mange ordre ud dagligt og en ændring i fragtpriserne dermed kan have en stor effekt på de samlede fragtomkostninger.

Send til en kollega

0.016