23948sdkhjf

Der bliver også TIMI i 2006!

På trods af et fald fra 10.600 besøgende i 2002 til 6.500 besøgende på dette års TIMI messe i Fredericia, vil der ifølge adm. direktør Jan Friche fra Dronning Margrethe Hallen også blive en TIMI messe i 2006.
Kilde: Træ og Industri, oktober 2004.

- Større enighed og ”fodslaw” i branchen efterlyses

Af Kaj Hansen Træ og Industri

På trods af et fald fra 10.600 besøgende i 2002 til 6.500 besøgende på dette års TIMI messe i Fredericia, vil der ifølge adm. direktør Jan Friche fra Dronning Margrethe Hallen også blive en TIMI messe i 2006.

Det vi nu skal i gang med, det er en kraftig evaluering af den seneste messe samt udvikle og udtænke nye tiltag, der kan komplimentere TIMI messen, fortæller Jan Friche til Træ og Industri, og fortsætter;
- Det kan jo nytte noget, at vi sætter udviklingen i stå inden for træ- og møbelindustrien. Der vil fortsat være behov for en national nyhedsformidling fra leverandører til branchens fremstillingsvirksomheder. Ja, man må vel konstaterer, at kravet om videnformidling fra leverandør til kunde aldrig har været mere udtalt end tilfældet er i dag, og det vil helt sikkert fortsætte, fastslår Jan Friche.

At udviklingen fremover går mod husmesser hos leverandørerne tror Jan Friche ikke på. Han har svært ved at forestille sig at 3-400 husmesser rundt omkring i landet, vil kunne virke seriøst på kunderne. Og at sådanne husmesser vil kunne træde i stedet for en TIMI messe eller andre fagmesser.

PÅ TIMI messen i 2002 var der 180 udstillere og denne gang var der ca. 150 udstillere.
Tilbagegang i antal besøgende og antal udstillere er en tendens som tegner sig såvel lokalt som globalt inden for messeverdenen, siger Jan Friche.

Bedre end i 2002
Mange udlændinge blev væk fra dette års TIMI messe, fortæller direktør Frands Ellersgaard fra firmaet LINDLARSEN og næstformand i Foreningen af Grossister i Værktøj og Værktøjsmaskiner ( VOV), der er medarrangør af TIMI sammen med Sammenslutningen af Maskinfabrikanter (SMT).
Dette skyldes i høj grad, at der var langt færre maskinudstillere end på tidligere TIMI messer.

LINDLARSEN anvendte blandt andet TIMI messen til at manifestere sin nye organisation og virksomhedssammenlægning af LIND MASKINER og LUDVIG M. LARSEN, som fandt sted her ført på året.

Frands Ellersgaard er efter messens afslutning godt tilfreds med resultatet. Vi havde et stort antal besøgende - vel at bemærke de rigtige beslutningstagere samt operatører - og der blev etableret en lang række gode kontakter.

Der blev ligeledes solgt en lang række af vore maskiner på messen – ja, faktisk var salget i år støre end ved TIMI i 2002, fortæller en tilfreds Frands Ellersgaard.

Der mangler ”fodslaw”
Generelt mener Frands Ellersgaard dog, at der er behov for en opstramning af TIMI messen. Der er behov for at få udviklet et tidssvarende messekoncept med en tykkere ”hud ” som indhold. Konceptet i dag det er for tyndt, siger han.
Med det er ikke nok, for der mangler i høj grad ”fodslaw” i vores branche, fastslår Frands Ellersgaard. Han efterlyser en større opbakning i branchen og et bedre sammenhold – alt sammen til gavn for vore kunder inden for træ- og møbelindustrien, siger han og fortsætter;
Vi må være sikre på målgruppen, som vi henvender os til, og det er vigtigt at vort fremtidige messekoncept ikke bliver for tyndt.
Frands Ellersgaard understreger, at der selvfølgelig skal være forretning i at deltage set fra udstillernes side, og såfremt der ikke er behov for en dansk messe, ja, så er det det man skal rette sig ind efter. Messen bliver trods alt ikke bedre end udstillerne vil det, fastslår han over for Træ og Industri.

Niveauet for TIMI messen i sin nuværende form opfordre ikke til en fortsættelse, fastslår Frands Ellersgaard. Der skal en anden vinkel på, og måske skulle vi tænke mere i fælles nordisk TIMI regi, kommer det lidt forsigtigt fra Frands Ellersgaard.

Kundekredsen ændre sig. Der kommer stadig nye virksomheder til i branchen, og vi skal i højere grad også tænke globalt, siger Frands Ellersgaard der afslutningsvis opfordre alle i branchen til, at der skabes enighed og ”fodslaw” til gavn for kunderne i den danske træ- og møbelindustri og os selv.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062