23948sdkhjf

Kunderne på krogen

Nu skal det være slut med lange og ensomme messedage. Sådan lyder parolen fra Mikkel Brohus fra det århusianske salgs- og messetræningsfirma Mibro Consulting.
- Det sker alt for tit, at standene rundt om i danske messehaller står gabende tomme. Gæsterne får alt for sjældent øje på dem, og det er simpelthen for ærgerligt, siger Mikkel Brohus, der mener, at han har løsningen på problemet: En messeindfanger!

Indfangeren hjælper udstilleren ved at skabe kontakt og lokke forbipasserende ind til standen for at få en snak. Netop den første forbindelse er ifølge messeeksperten det helt store problem for mange udstillere, og derfor bliver messen tit en ensom affære.

Pernille Overø fra firmaet Worlddance har som den første brugt en indfanger på Kursuslex-messen i Farum:

- Miriam var fantastisk til at skabe kontakter, og samtidig forstod hun at sortere, så vi stort set kun havde relevante gæster, siger Pernille Overø, der kun behøvede at bruge en halv time på at forklare indfangeren om sin virksomhed. Så var alt forstået, og jagten på kunder gik ind.

Resultatet blev en lang række værdifulde kontakter, der sikrede Worlddance, at messedeltagelsen gav pote.

- Alle vores indfangere har fået salgs- og messetræning, og alle er gennem guidebranchen vant til at møde mange nye mennesker og skabe kontakter, fortæller Mikkel Brohus. Han arbejder sammen med Vanting Event om messeindfanger-konceptet, som begge parter venter sig meget af.

Mikkel Brohus vurderer, at op mod halvdelen af alle messestande kan have nytte af hjælp til jagten på gæster.

Kilde: Mibro Consulting - www.mibro-consulting.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063