23948sdkhjf

BoConcept mere end en almindelig møbelproducent

Markedsværdien for BoConcept er mere end 10-doblet på to år, og virksomheden har fået en plads i forbrugernes bevidsthed som førende indenfor moderne designmøbler.
Møbelkoncernen har gennemgået et hamskifte og er gået fra at være produktionsorienteret til at være orienteret mod forbrugernes bevidsthed og moderne designmøbler. Samtidig er markedsværdien 10-doblet på to år og har for længst rundet en milliard. Det oplyser nyhedstjenesten EpN.

BoConcept er til stadighed under opbygning som internationalt brand, til trods for at virksomheden har fået fodfæste i 43 lande verden over med 340 eksklusive salgssteder. Det er især franchise-konceptet, der har vist sig at være en success.

- Vi skal sørge for, at de eksisterende franchise-tagere tjener penge, så de har interesse i og kræfter til at starte nye butikker. Halvdelen af vores forventede vækst skal komme fra vores eksisterende samarbejdspartnere, og halvdelen skal vi finde nye franchise-tagere til, siger koncerndirektør Hans Barslund til nyhedstjenesten.

Sideløbende hermed har virksomheden outsourcet al produktion af polstermøbler til lavtlønslande. Al produktion af plademøbler varetages af virksomheden selv og kun til sig selv. Produktion for andre er ophørt.

Sammen med koncernchef Viggo Mølholm har Hans Barslund stået i spidsen for den revitalisering, virksomheden har gennemlevet, og står i dag med en virksomhed, hvis fokus ligger på værdiskabelse i detailleddet og i fremstillingen af produkter til de mange BoConcept-butikker verden over

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079