23948sdkhjf

Ny kampagne om mesterlære

Den nye mesterlære-ordning trådte i kraft den 1. august i år, og det har betydet, at 170 unge allerede har valgt at uddanne sig i virksomheder frem for på skolebænken. De unge skal færdiggøre deres praktiske uddannelse, det skal en ny kampagne sørge for.
Undervisningsminister Bertel Haarder og integrationsminister Rikke Hvilshøj har lanceret en kampagne, der skal få de unge til at blive og færdiggøre deres praktiske uddannelser.

Det skriver JyskeVestkysten i dag.

- Kan man få fat i de unge ved at tilbyde dem en indgang til uddannelsen, som de bryder sig om - så er det om at få fat i dem. Det er en fælles interesse for de unge, for virksomhederne og for samfundet, siger Bertel Haarder om at holde fast i de unge, til avisen.

Den nye kampagne skal vise de mange muligheder, de unge får, ved at fortsætte på uddannelserne og færdiggøre dem, i stedet for at falde fra, når det bliver ”hverdag” på arbejdet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094