23948sdkhjf

Utilfredsstillende præstation fra Expedit

Expedit har ikke klaret sig godt i årets første halvår. Med et lille resultat efter skat på 1,5 mio. kr. er koncernen gået ca. 8 mio. kr. tilbage sammenlignet med samme periode sidste år.
Expedit, der er en af Nordens største leverandører af butiksindretning og inventar, har ikke klaret sig godt i årets første halvår sammenlignet med samme periode 2005.

Det nye halvårsregnskab for virksomheden viser utilfredsstillende aktivitet og resultat for Expedit.

Koncernens regnskab for første halvår 2006 viser et resultat efter skat på 1,5 mio. kr. mod et resultat på 9,7 mio. kr. i første halvår 2005. Resultatet før skat udgør 1,9 mio. kr. mod et resultat før skat på 14 mio. kr. i første halvår 2005.

De manglende resultater kan primært henføres til moderselskabet, som ikke har realiseret et aktivitetsniveau som i 2005. Samtidig har opstarten af Expedit Retail Solutions påvirket resultatet negativt med 1,1 mio. kr., hvilket dog er bedre end forventet.

Expedit koncernen lagde ud med et lavt aktivitetsniveau i første kvartal 2006 set i forhold til de to foregående år. Det lave aktivitetsniveau er første kvartal er fortsat også i andet kvartal, hvor omsætningen har ligget på 100 mio. kr. eller er 18,6 mio. kr. lavere end omsætningen i samme kvartal 2005.

Samlet set udgør koncernens omsætning 208,8 mio. kr. i første halvår, hvilket er et beløb, der er 27,2 mio. kr. lavere end første halvårsresultat i 2005, hvor omsætningen lå på 236 mio. kr.

Med en høj ordrebeholdning nu hos Expedit, forventer ledelsen i koncernen, at der vil være høj aktivitetsniveau i andet halvår 2006. Koncernen oplever imidlertid et betydeligt prispres i markedet, hvilket betyder, at dækningsgraderne også fremover vil være stagnerende.

Kilde: Halvårsregnskab fra Expedit.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094