23948sdkhjf

400 udstillere så fremad på Formland

Den 76. udgave af designmessen Formland sluttede søndag efter fire tætpakkede dage i de herningensiske haller.

9.042 besøgende indkøbere, stylister, influencere og andre branchefolk har de seneste fire dage besøgt de 394 udstillere fordelt på 10 haller i MCH Messecenter Herning. Udover sæsonaktuelle nyheder indenfor alt fra boligtilbehør og blomsterdekorationer til smagfulde produkter kunne de besøgende hente inspiration i trendområder og et væld af topaktuelle talks og workshops.

Blandt udstillerne fremhæves, at messemediet er en ideel platform for de personlige dialoger i en verden i forandring.

– Vi har brug for de store messer som Formland, og messen er gået godt for os. Netværksmæssigt betyder Formland meget - hele branchen og stort set alle kæder er samlet her, siger Peter Maae Jensen, adm. direktør hos Aida, og han suppleres af Eva Solo-direktør Jan Engelbrecht.

– Vi kom med dæmpede forventninger grundet markedets tilstand og verdens udvikling, men der er en stor tro på fremtiden, og vi har mødt nogle fantastisk positive kunder, så vi tror på, at det bliver jul i år. Det har været rigtig, rigtig dejligt, siger Jan Engelbrecht.

At udstillerne fremhæver værdien af det personlige møde med kunderne, glæder administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.

– Hver eneste messe er noget særligt. Også denne 76. udgave af Formland, som blev gennemført i en tid med mange forandringer og udfordringer og en tid, hvor verden virkelig bevæger sig. Derfor glæder vi os over de positive tilbagemeldinger, og som messemand glæder jeg mig i særdeleshed over bekræftelsen af messemediets styrke, siger Georg Sørensen.

Øget udenlandsk interesse fra 27 lande

Formland blev besøgt af 653 udenlandske indkøbere fra 342 virksomheder og er med 50 pct. fremgang siden sidst kommet styrket tilbage, hvilket bekræftes af udstillerne, der melder om øget udenlandsk interesse.

– Vi har fået en del nye tyske kunder og også flere franske, der har prioriteret Formland over deres hjemlige messe, fordi de her kan få et perfekt overblik over de danske brands. Derudover har vi fået nye kunder fra Island, England og Færøerne og selvfølgelig Norge og Sverige, siger Rachid Moula, CEO, H. Skjalm P.

Også de udenlandske indkøbere er begejstrede, herunder blandt andre butiksindehaver Sonja Pimentel fra Hamborg, der er kommet på Formland i 20 år.

– Formland er min absolutte yndlingsmesse, og jeg har igen i år lavet en masse handler. Messen er enormt smuk og inspirerende, og jeg elsker atmosfæren her. Udstillerne gør sig umage for at lave virkelig flotte stande, og så er der altid en masse nye, spændende brands at udforske, siger Sonja Pimentel, der suppleres af hollandske AnneLinn Nilsen, ejer af butikken Buren van de Buren nær Eindhoven.

– Det er min første gang på Formland, og det er fuldstændig fantastisk. Vi skulle have været her i to dage, men blev nødt til at blive alle dage, fortæller AnneLinn Nilsen.

Formland blev besøgt af 9.042 mod 9.572 i februar 2022. Næste gang branchen samles i Herning bliver på Formland Spring, der løber af stablen 29.-31. januar 2023.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125