23948sdkhjf

Underleverandør fremlægger bedste regnskab til dato

Eico, der er blandt landets førende hvidevareleverandører, kom ud af 2021 med det bedste resultat til dato. Året blev desuden det 10. i træk med fremgang på toppen, og adm. direktør Michael Jacobsen glæder sig over, at virksomheden er i fortsat god gænge.

– Resultaterne for 2021 er yderst tilfredsstillende, og igen ser vi en flot fremgang, som er helt i tråd med den tydelige vækstrejse for Eico, som vi har arbejdet ud fra de seneste år, udtaler direktøren i en pressemeddelelse.

Årsregnskabet er endnu ikke offentliggjort, men ifølge Eico selv voksede bruttofortjenesen sidste år 35 pct. til 43 mio. kr., mens der blev føjet 75 pct. til bundlinjen, der før skat landede på 26 mio. kr., og ifølge Michael Jacobsen er det først og fremmest takket være en holdindsats.

– Vores succes er i særdeleshed et resultat af det teamwork, som vi har i Eico-organisationen. Det er kollegaerne, som bærer tallene hjem, fastslår direktøren.

Han fortæller, at året desuden har budt på investeringen i et markant større varelager, der er gået fra 28 til 53 mio. kr., og han glæder sig over, at seneste års vækst er hentet bredt på tværs af forretningen.

– Det er positivt for os, at fremgangen er bredt funderet, og at vi vokser med alle vores kunder. Resultatet skal også ses i lyset af, at vi har tilføjet nye produktgrupper til vores sortiment. En væsentlig del af strategien for 2021 var at introducere Vestfrost hvidevarer på markedet. Vi har her oplevet succes på alle markeder, hvilket også er en vigtig grund til, at vi lykkes med så flot et 2021-resultat, fortæller Michael Jacobsen.

Mere usikkerhed end ellers

Eico-direktøren medgiver, at 2021 på mange måder blev et ekstremt år, der har budt på flere prisstigninger, end markedet er vant til.

– Men det har også været et år, hvor forbrugerne stadig har haft mulighed for, og et ønske om, fortsat at investere i hjemmet, konstaterer Michael Jacobsen, som fortsætter:

– Kigger vi på 2022, så er året forbundet med mere usikkerhed end ellers. Vi har nok desværre endnu ikke set den fulde effekt af den verserende konflikt i Ukraine og stigende energi-, råvare- og fragtpriser, vurderer direktøren, der ikke desto mindre holder fast i strategien og forventer, at året byder på vækst på samtlige markeder.

– Vi har stadig et stort uudnyttet potentiale med afsæt i vores platform på alle vores markeder. Eicos fundament har aldrig været stærkere end ved indgangen til 2022. Vi er stærkere organisatorisk og produktmæssigt, end vi nogensinde har været. Alt dette gør, at vi er klædt godt på til endnu et godt år, fastslår Michael Jacobsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078