23948sdkhjf

Virksomheder skal forberede sig på salg

Ledelsen i små danske virksomheder tænker ikke på salgsmodning, når virksomheden skal sælges. Det betyder, at salgsprisen trækkes ned, og salgsprocessen trækker ud.
Ledere i små virksomheder, der går med salgstanker, gør sig klogt i at forberede sig grundigt på salget, skriver ErhvervsBladet.

At forberede sig på salg betyder, at ledelsen skal have styr på hele forretningen – at have et flot og gennemskueligt regnskab med sorte tal, der kan vises frem for køber og herigennem yderligere vise, at virksomheden drives på en fornuftig måde.

Situationen er den, at der er flere små danske virksomheder til salg i landet, end der er interesserede købere.

Fagfolk, der beskæftiger sig med salg og køb af virksomheder, forklarer nemlig til avisen, at ledere i små virksomheder ikke forbereder sig godt nok til salget.

Det har den uheldige konsekvens, at det tager lang tid førend, virksomheden er solgt, og køber kan presse salgsprisen betydeligt ned, når eksempelvis papirerne ikke er i orden.

Fagfolk råder derfor virksomhedsledere, der går med salgstanker, at forberede virksomheden på salget to-tre år inden, salget officielt igangsættes, skriver avisen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079