23948sdkhjf

Ikea ekspanderer

Ikea har ikke fået nok. Selvom den svenske møbelkoncern efterhånden har opnået mere end 200 varehuse i hele verden, vil Ikea stadig ekspanderer.
Svenske Ikea forstår at vinde markedsandele med sit koncept. Koncernen har mere end 200 varehuse fordelt på verdensplan, men her stopper det ikke, skriver Berlingske Business.

Koncernen har stadig ekspansion i tankerne – og selvom møbelgiganten i regnskabsåret 2004-2005 omsatte for 135 mia. sek.

- Væksten i Europa kommer fortsat til at være i nogle store markeder som Tyskland, Frankrig, Spanien og England, og så er der nye markeder, som vi kun lige er begyndt at udforske. I Japan og Kina er købekraften lige så stor som i eksempelvis Tyskland, og i Kina bor der jo 1,5 milliarder mennesker, så her er et stort potentiale, siger Anders Dahlvig, koncernchef i Ikea til Berlingske Business.

I fremtiden vil Ikea også koncentrerer sig om internettet.

I løbet af efteråret forventer Ikea nemlig at kunne lancere en virtuel Ikea-bolig på deres hjemmeside, hvorpå købelystne møbelinteresserede kan få mulighed for eksempelvis at åbne skabslåger og skuffer på møblerne hjemme fra deres egne stuer.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064