Indtil videre har Jysk kun fået etableret ni af de planlagte 500 butikker i Kina. Det skriver Business.dk.
Forklaringen er, at udenlandske produkter med lav status ikke tiltrækker den kinesiske middelklasse, og adm. direktør Jan Bøgh erkender ifølge Business.dk, at udviklingen i Kina har været fejlslagen – især på grund af markedsføringen.
Løsningen på problemet er at skifte strategi, for Jysks styrke i Europa – lavprissortimentet – har vist sig som en svaghed på det kinesiske marked.
Jysk tror fortsat på, at det kan lykkes at få succes i Kina med udgangspunkt i det skandinaviske design. Dog vil man forsøge sig med et anderledes sortiment og mindre butikker for at komme tættere på kunderne. Ifølge Business.dk er det også planen at ansætte ny direktør i Kina. Det bliver formentlig en kineser, som forhåbentligt kan spore Jysk i en retning, der i højere grad harmonerer med den kinesiske mentalitet.