23948sdkhjf

Vil vokse med 200 millioner på fire år

I kølvandet på et stærkt 2011-regnskab har østjyske Kvadrat iværksat en ambitiøs vækststrategi. Målet er at runde 750 mio. kr. i omsætning i 2015.
De asiatiske markeder er i fokus, når Kvadrat i de kommende år udruller en vækststrategi, der i 2015 skal sikre den danske producent af boligtekstiler en omsætning på 750 mio. kr.

- Vi har sat os et meget ambitiøst mål — oven i købet midt i en krisetid. Men vi tror så meget på vore produkter og potentialet i dem på eksportmarkederne, at vi anser det for at være et realistisk mål. Væksten skal først og fremmest komme fra Asien, siger adm. direktør Anders Byriel til dagbladet Børsen.

Kvadrat-koncernen har netop offentliggjort et 2011-regnskab, hvor omsætningen er vokset med 18 procent til 554 mio. kr., mens overskuddet før skat er steget fra 31 til 42 mio. kr.

Vinder andele i møbelindustrien
Kvadrats aktiviteter er fordelt i to nogenlunde lige store forretningsområder; henholdsvis boligtekstiler til kontraktmarkedet og designtekstiler til møbelindustrien. Cirka 90 procent af virksomhedens salg kommer fra eksport.

- På ni ud af vore 12 hovedmarkeder har vi haft tocifrede vækstrater, mens Norge, Frankrig og Spanien har stået stille. På de to største markeder, Tyskland og England, er vi vokset med 33 pct. og 30 pct. i forhold til 2010. Som leverandør til møbelindustrien i Europa og Asien har vi vundet markedsandele. Mod en generel vækst på 6 pct. er vi vokset med 18 pct. i 2011, siger Anders Byriel til Børsen.

Han og Kvadrat forventer i 2012 en vækst på 5-6 procent og en indtjening på niveau med 2011. I 2013 skal den nye vækststrategi for alvor begynde at slå igennem.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064