23948sdkhjf

Milliardomstilling skal gøre tyske Jysk mindre tysk

Selvom Jysk i øjeblikket har op mod 3.000 butikker tvangslukket på verdensplan, sætter koncernen nu fart under den tyske offensiv. Torsdag meddelte koncernen, at planerne om et navneskifte på de tyske butikker eksekveres til efteråret, og til Finans fortæller Jysks adm. direktør, Jan Bøgh, at 2020's erfaringer med navneskifte i Østrig har givet blod på tanden.

Skiftet indebærer også en opdatering af sortimentet fra det tyskprægede til en mere skandinavisk stil.

- Vi vil fylde flere varer ind i butikkerne der, så vi bliver mindre tyske i Tyskland og mere skandinaviske. Vores dna er skandinavisk. Hvis vi skal differentiere os i Tyskland og få en større del af kagen der, kan vi ikke gøre det ved at være tyske. Der er for mange som vil spise os med det udgangspunkt. Derfor må vi have mere med hjemmefra af det, som vi er dygtige til. Her er skandinavisk design og den måde, som vi gør tingene på, det rigtige, fortæller Jan Bøgh til Finans. 

Ifølge direktøren kræver omstillingen, at de tyske butikker bliver større end de mange steder er i dag. Han fortæller, at omtrent halvdelen af butikkerne enten skal udvides eller flyttes. Ses der bort fra flytningsomkostninger, er det topchefens vurdering, at omstillingen gennemsnitligt vil koste et par millioner pr. butik.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062