23948sdkhjf

Alle løver bed på fynsk malingwebshop

Der var rift om fynske Deco Farver, da sæsonpremieren på Løvens Hule torsdag aften løb over de danske tv-skærme. Således var de fem garvede investorer alle interesserede i at få del i Jesper Laursen og Brian Dennis Jensens onlinesalg af maling, der på få år er vokset fra et hobbyprojekt til en virksomhed med 12 ansatte.

De to iværksættere endte, efter en del forhandling, med at takke ja til et tilbud fra Nordic Female Founders Mia Wagner, serieiværksætter og -investor Jan Lehrmann og Coolshop-medejer Jacob Risgaard, der har købt 30 pct. af foretagendet for 2,7 mio. kr.  

– DecoFarvers tal alene gør det til en imponerende investeringscase, og vi tror meget på, at det kan lade sig gøre at tage endnu større markedsandele fra det lidt søvnige e-marked for maling. Kombinationen af veluddannet fagpersonale, der kan rådgive kunderne, og en prispolitik, der er meget svær for konkurrenterne at slå, gør, at vi står med en gylden mulighed for at blive en endnu større forretning, udtaler Jacob Risgaard fra Coolshop på vegne af Løve-trekløveret i en pressemeddelelse.

Nyt domicil og markedsindtog

Deco Farver sælger maling for godt 36 mio.kr. om året, og virksomheden har overtaget en tidligere Jotun-butik i Odense for at kunne lade fordelene ved en fysisk butik smelte sammen med prisgaranti på alle produkter på nettet. Derudover er Deco Farver begyndt at ansætte tidligere medarbejdere med mangeårig erfaring fra malerbranchen, da det ifølge stifterne er helt afgørende, at kunderne får den rigtige vejledning - især når salget sker på nettet.

– At male er det gør-det-selv-arbejde, som allerflest danskere tør kaste sig over. Vi ser derfor et stort potentiale i at tilbyde landets billigste og bedste produkter kombineret med en lige så god onlinerådgivning som den, man får i en butik. Det er et stort set uopdyrket marked, og vi har med investeringen fra Løvens Hule ambitioner om en snarlig ekspansion til Sverige, hvor vi vurderer, at vi kan gentage succesen. Ydermere skal vi bruge et nyt og meget større domicil i Odense, siger Jesper Laursen.

Udover den fysiske butik i Odense ønsker Deco Farver på sigt at etablere fysiske butikker i landets fire største byer. I den proces skal Løvernes kombinerede erfaring sikre virksomheden en endnu mere dominerende plads i bevidstheden hos det danske gør-det-selv-folk.

– Lykkes vi på samme måde med etableringen i andre lande, hvor markedssituationen er nogenlunde den samme, ser vi på en rigtig spændende virksomhed i løbet af de kommende år, vurderer Jacob Riisgaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078