23948sdkhjf

Forhandlingsteknik for under-leverandører

Underleverandører risikerer at bringe sig selv i vanskelige situationer, hvis ikke de mestrer forhandlingsteknik. Mange virksomheder strammer i disse år op på deres prispolitik, kredit og leveringstider, og alt for mange underleverandører føler sig presset til blot at acceptere kravene. Underleverandørerne svækker dermed deres egen stilling og konkurrencesituation, uden at de får noget til gengæld.

Forhandlingsteknik for underleverandører



Center for underleverandører har udviklet et kursus i forhandlingsteknik. Deltagerne bliver sat i relevante erhvervssituationer med praksisnære problemstillinger med henblik på at forbedre evnen til at nå frem til en aftale. Aftalen skal sikre et solidt forretningsmæssigt resultat og samtidig sikre, at forholdet til den anden part bliver styrket, så der er basis for etablering af et langsigtet samarbejde.

Forskning viser, at i langt de fleste tilfælde er 80-90 % af interesserne i en forhandling faktisk fælles. Problemet er bare, at parterne under selve forhandlingen ikke er på samme interesseniveau, men sidder og argumenter frem og tilbage og smider standpunkter i hovedet på hinanden. Mange forhandlinger ender derfor med, at den ene - måske begge parter - går skuffede fra mødet og i værste fald skal igennem en retssag for at få lukket sagen.

Kurset giver deltagerne grundlæggende værktøjer og teknikker, der styrker deltagernes færdigheder og sikrer et bedre forhandlingsresultat. Kurset fokuserer på forhandlinger i et bredt perspektiv, men med hovedvægt på kunde- og leverandørforhold.

Kurset afholdes den 11. og 12. november 2005 på Kryb-i-ly Kro i Fredericia.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Anton Villadsen, tlf. nr. 9629 6369.

Du kan også læse mere på http://www.underlev.dk/Default.aspx?ID=2445

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081