23948sdkhjf

Danmark i vækst

Danske virksomheders eksport får større og større betydning for beskæftigelsen i Danmark og dermed for udbygningen af velstanden. Derfor er en styrkelse af virksomhedernes konkurrenceevne det helt centrale mål for en dansk vinderstrategi.
Det er Dansk Industri, der står bag vinderstrategien, der vil sætte fokus på virksomheders konkurrenceevne og sikre, at danske virksomheder bliver egnet til at gribe de store gevinster, der ligger i globaliseringen.

DI's bud på en vinderstrategi er beskrevet i Danmark i vækst - vejen til velstand og velfærd, der offentliggøres i forbindelse med DI's Årsdag 2005.

- Omkring to tredjedele af de danske virksomheder eksporterer i dag en del af deres produktion til udlandet. For disse virksomheder er globaliseringen en naturlig del af hverdagen. De sidder samtidig med nøglen til fremtidens velstand og velfærd i Danmark. Men det fordrer, at vi politisk forstår at træffe de rigtige beslutninger inden alt for længe. Det offensive svar på de globale udfordringer indeholder reformer af arbejdsmarkedet og en særlig satsning på at øge produktiviteten - både i den private og den offentlige sektor, siger adm. direktør Hans Skov Christensen, DI.

DI's oplæg på en vinderstrategi sigter mod, at væksten i dansk økonomi skal op på tre pct. om året. Over de seneste 10 år har væksten gennemsnitligt været 2,1 pct. per år.

Kilde: Pressemeddelelse fra Dansk Industri.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064