23948sdkhjf

Jysk uden begrænsninger

Hos Jysk er filosofien ekspansion. Koncernen er parat til at udvide i Østeuropa, samtidig med at der er planer om indtog i en stor del af Vesteuropa. Målet er få over 3000 butikker og blive branchens svar på McDonalds.
Jysk stormer fortsat derudad. Nu er det de sidste lande i Østeuropa, der står for tur, så også slovener og slovakker får mulighed for at besøge Jysk butikker.

I dag har Jysk 1020 butikker i Jysk koncernen, og selvom koncernen hver tredje dag åbner en ny butik, er der stadig et stykke vej op til målet på mere end 3000 butikker.

- Målet er ekspansion, ekspansion og atter ekspansion. Detailhandelen handler hver dag om at kæmpe for overlevelse, siger kommunikationschef Kim Skibsted til Berlingske Business.

Næste træk fra Jysk er at trænge ind på det vesteuropæiske marked. Koncernen satser på at åbne butikker i Storbritannien, Frankrig og Italien om nogle år, ligesom det også er planen at få butikker i Spanien og Portugal.

Også Asien er i koncernens søgelys. Her er planen at få butikker i Kina og senere i Vietnam, fortæller Kim Skibsted til avisen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081