23948sdkhjf

Stouby fordobler på bundlinjen

De nye ejere af møbelfabrikken i Løsning ser ud til at have fundet formlen på en overskudforretning.
I 2009 blev Stouby Møbler til Stouby Furniture, da Carsten Mortensen gik ind som ny hovedaktionær og administrerende direktør.

Dermed lykkedes det at redde fabrikken, der kort for inden var gået konkurs, og selskabet formåede at komme igennem sit første regnskabsår med et plus på 0,1 mio. kr.

Stouby Furniture har i denne uge offentliggjort regnskabstallene for 2010/11, og nok engang er det lykkedes at skabe overskud – denne gang på 0,21 mio. kr. efter et år, hvor omsætningen er øget med 17 %.

Fremgang på eksportmarkederne
- 2010/11 har været et godt år for Stouby Furniture. Trods et udfordrende marked for detailmøbler har vi haft god fremgang. Denne fremgang er særdeles tilfredsstillende, når vi ser den i lyset af, at dette regnskabsår havde en måned mindre end sidste år, skriver ledelsen i sin beretning.

Omsætningen i Danmark er uændret, og væksten er således skabt på eksportmarkederne, hvor Stouby Furniture har etableret samarbejde med agenter i Sverige, Holland, Tyskland og England samt øget samhandlen med andre markeder.

Som tak for en strålende indsats har ledelsen udloddet en god del af overskuddet til medarbejderne, og også i regnskabsåret 2011/12 er der forventninger om et positivt resultat.

Vellykket PR-strategi
Sidste år fastslog hovedaktionær Carsten Mortensen, at det var altafgørende for Stouby at komme ud over stepperne . Helt i tråd med virksomhedens strategi blev der derfor igen i 2010/11 investeret store summer i nye produkter, som blev lanceret på Stockholm Furniture Fair og på den nye danske møbelmesse i Vejle.

Generelt vurderer ledelsen, at det i høj grad er lykkedes at komme ud med sine budskaber. Blandt andet er Stoubys møbler blevet en fast del af interiøret i flere tv-programmer, og virksomheden har opnået høj eksponering i medier i både ind- og udland.

- Dette styrker i høj grad den positive videreudvikling af Stouby Furnitures brand for designmøbler, og det er en væsentlig del af vores langsigtede vækststrategi, oplyser virksomheden.

Samtidig er det internt lykkedes at gennemføre besparelser på blandt andet energiforbrug og indkøb af komponenter, hvilket også fremhæves som en årsag til det positive resultat.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095