23948sdkhjf

2000 procents coronavækst hos møbelhandler: Vi ansætter hele tiden

Med webshoppen Classicroom.dk har esbjergensiske Henrik Beier ramt en virusinficeret guldåre. Hjemmesiden blev etableret i 2019, og siden januar er salget vokset mere end 2000 pct., mens der løbende er blevet mandet op på kontoret.

–  Jeg synes jo, vi ansætter hele tiden, lyder det fra Henrik Beier, der i dag beskæftiger ti mand.

Han lægger ikke skjul på, at det er blevet sværere at følge med i takt med den stigende efterspørgsel.

–  Det kræver nogle flere hænder at vækste så voldsomt, og vi prøver at få så meget hjælp, vi kan, ligesom vi er i fuld gang med at lede efter større lagerlokaler, forklarer han.

Oprindeligt havde Classicroom.dk en fysisk butik på Esbjergs strandvej, men den voldsomme vækst har medført, at lokalerne har måttet bruges anderledes. 

–   Vi har lukket butikken helt ned og bruger i stedet pladsen som lager, for vi har virkelig brug for hver kvadratcentimeter, fortæller Henrik Beier, der for tiden også opbevarer produkter i containere på grunden ved den tidligere butik.

–  Men vi sidder og kigger på lagerfaciliteter i de her dage, og jeg regner med, at vi kan rykke til noget andet her i Esbjerg i indeværende måned, fortæller han.

Fra mure til møbler

Henrik Beier er oprindeligt murer, men efter han i 2018 investerede i en klassisk Wegner-stol, begyndte interessen for møbelbranchen at vokse.

–  Så var murerfaget pludselig ikke så spændende mere, lyder det med et grin fra iværksætteren, der særligt har forelsket sig i den barske onlinehandel.

–  Vi mærker lynhurtigt, om det er de rigtige varer, vi tager ind. På den måde er det meget barsk at handle online, for enten går det virkelig stærkt eller også går det virkelig ikke, og den del synes jeg er virkelig interessant, forklarer han.

Classicroom.dk forhandler både møbler fra producenter som FDB, Muubs og Ferm Living, brugskunst samt livsstilsprodukter som skønhedspleje, og særligt sidstnævnte har den seneste tid lokket kunderne inden for.

–  Lækre sæber og hygiejneprodukter har ikke overraskende solgt rigtig godt, og det bekræfter os i, at valget om et meget bredt sortiment har været rigtigt, forklarer Henrik Beier, der for nyligt har udvidet sortimentet yderligere med tilføjelsen af smykker og produkter til børn.

Eksporten skal kickstartes

En udvidelse af lagerfaciliteter samt sortiment er imidlertid ikke det eneste, den travle iværksætter i disse dage får tiden til at gå med. Den kraftige medvind skal nemlig bruges til at blæse Classicroom.dk ud over landets grænser.

–  For et par måneder siden fik vi en investor med på holdet, og nu har han så tilbudt at skyde yderligere penge i, men de kommer med et krav om, at vi får etableret os i Norge og Sverige i tide til, at vi får julehandlen med, fortæller Henrik Beier.

Derfor arbejder et hold på ti eksterne samarbejdspartnere i øjeblikket på at oversætte hjemmeside, skaffe lagerfaciliteter og lande leverandøraftaler, så der kan komme norske og svenske julekroner i kassen hos Esbjerg-virksomheden. Når Classicroom.dk har fået etableret sig her, er man klar til at vende blikket mod resten af Norden og Europa, vurderer Henrik Beier, der i første omgang forventer at kunne glæde sig over et 2020-regnskab, han imidlertid endnu ikke er klar til at sætte tal på.

–  Men vi regner bestemt med, at det bliver tilfredsstillende – det ser i hvert fald godt ud indtil videre, lyder det med vestjysk beskedenhed.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094