23948sdkhjf

Nyt dansk-kinesisk netværk

Det skal være lettere for dansk erhvervsliv at etablere sig på det kinesiske marked. Det er tanken bag det nystiftede Danish-Chinese Business Forum.
Det kan være svært for danske virksomheder at komme ind og blive på det kinesiske marked. Det har fået 40 virksomheder – her i blandt mange af landets ledende – til at gå sammen i det nye dansk-kinesiske netværk, Danish-Chinese Business Forum.

- Netværkstanken er ret uvant i dansk industri. Den er udbredt i USA, og jeg tror, den vil have værdi for danske virksomheder, der vil arbejde på det kinesiske marked, siger Nils Foss, formand for netværket og ejer af Foss A/S, til Dagbladet Børsen.

Danish-Chinese Business Forum skal hjælpe dansk erhvervsliv til at klare sig bedre på det kinesiske marked, der både er mere besværligt, komplekst og hurtigtvoksende end mange af de andre markeder, danske virksomheder opererer på.

Netværket har allerede fået positive tilkendegivelser fra flere topledere i dansk erhvervsliv, og forventningen er, at netværket hurtigt vil vokse fra 40 virksomheder til over 100.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109