23948sdkhjf

Denka Holding ud med overskud

Denka Holding bliver nu belønnet for sin strategiske satsning på Bo Concept Brand Stores. I dag udgør Bo Concept Brand Stores over 60 procent af koncernomsætningen.
Denka Holding A/S har netop offentliggjort sit regnskab for 1. kvartal 2005/2006. Nettoomsætningen blev i perioden, der traditionelt er årets svageste, 203,3 millioner kroner mod 164,8 millioner kroner i samme periode året før. Det svarer til en stigning på 23,4 procent.

Der er væsentlig forskel på omsætningsudviklingen i de enkelte salgskanaler. Salget til Bo Concept butikkerne er steget med 26 %, salget til Bo Concept Studios og almindelige grossistkunder er steget med 12 %, mens salget til Business-to-Business kunder (kontormøbler) er steget med 79 % i forhold til sidste år. Den strategiske satsning på Bo Concept Brand Stores er i dag det voksende og største enkeltsegment og udgør nu over 60 % af koncernomsætningen.

Resultatet før skat er et overskud på 0,6 millioner kroner, hvilket er en pæn fremgang i forhold til sidste års underskud på 8,4 millioner kroner.

Selvom resultatet i årets første kvartal er bedre end forventet, vælger Denka-koncernen at fastholde forventningerne til resten af året. Det vil sige et driftsresultat før skat på mellem 10 – 15 millioner kroner og en stigning i omsætningen på mellem 5 – 10 procent.

Omsætningsstigningen er blandt andet baseret på forventningerne om nettotilgang af 20 nye Bo Concept Brand Stores.

Læs hele regnskabsmeddelelsen hos Københavns Fondsbørs: http://www.cse.dk

Kilde: Fondsbørsmeddelelse fra Denka Holding A/S, Københavns Fondsbørs, den 29. august 2005.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064