23948sdkhjf

Jysk sætter gang i en af Lars Larsens sidste planer

Hos Jysk er man nu klar til at tage hul på navneskiftet af de godt 1000 butikker, der i Østrig og Tyskland stadig drives under navnet Dänisches Bettenlager. I første omgang er turen kommet til de østrigske butikker, og dermed går koncernen nu i gang med at eksekvere på en af de sidste planer, dynekøbmanden Lars Larsen lagde for sit livsværk.

Det skriver Finans.

I foråret 2019 lancerede Lars Larsen planerne om at samle de to grene af forretningen, Jysk Nordic og Dänisches Bettenlager, under parolen One Jysk. I dag står Jysk-navnet på knap 2000 af koncernens butikker verden over, mens der i Østrig og Tyskland stadig sælges boligtilbehør under navnet Dänisches Bettenlager, men allerede i oktober, er det planen, at de 87 østrigske butikker får nye facader og skilte

– Det er en stor øvelse. Vi ændrer fra Dänische Bettenlager, som har en kendskabsgrad på 97 pct. i Østrig, til Jysk, som slet ikke er kendt på markedet. Det her er et offensivt træk i en velsmurt og forretning. Så målet er klart, at navneskiftet sikrer fortsat vækst og gevinster, siger Jysk-koncernens marketingdirektør Michael Gade til avisen.

Ifølge ham kan de østrigske erfaringer bruges, når tiden kommer til at sætte gang i samme skifte i Tyskland, der med knapt 1000 butikker udgør koncernens største marked.  

Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11