23948sdkhjf

Succesfuld akademiker-kampagne

Seks måneder før akademikerkampagnen udløber, kan det allerede konstateres, at indsatsen har været en succes. 1.500 akademikere er kommet i arbejde som følge af kampagnen, hvilket ligger langt over målsætningen.

Succesfuld akademikerkampagne



Flere akademikere er kommet i arbejde i løbet af de seneste seks måneder. Årsagen skal findes i den indsats, der er gjort via Akademikerkampagnen. 1.500 akademikere er kommet ud af arbejdsløshedskøen og ind på arbejdsmarkedet. Dette antal ligger langt over det, man forventede inden kampagnen gik i gang, idet målsætningen lød på 1.000 ledige akademikere i job inden december 2005.

- Vi skønner, at kampagnen har bidraget med mindst 1.500 job, og vi kan se, at langt de fleste akademikere er blevet ansat i de små- og mellemstore virksomheder. Det bekræfter os i, at vi har været ude og skabe nogle job, som ellers ikke ville være oprettet, siger Jens Mølbach, sekretariatschef i Akademikernes Centralorganisation (AC) til Berlingske Business.

Et af de midler, der har givet pote, er muligheden for virksomheden for at ansætte akademikeren med løntilskud fra staten i en afgrænset periode. Dette gør sig gældende for op mod 60 procent af ansættelserne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094