23948sdkhjf

Pressemeddelelse fra Velux Danmark A/S

Gør ovenlysvinduerne sommerklar. En af vejene til et behageligt indeklima er at vedligeholde sine ovenlysvinduer. Med et servicesæt fra VELUX bliver vinduerne med et snuptag klar til al slags vejr – og så gode som nye. Blandt andet ved at udskifte skumpakning og luftfilter.
Sommerens ankomst er en glimrende anledning til at gå sine ovenlysvinduer grundigt efter i sømmene. Efter en lang vinter med nedbør og kulde trænger vinduerne nemlig typisk til at blive gjort i stand og frisket op, inden de skal til at åbnes og lukkes et utal af gange i løbet den varme sommer.

Har man vinduer i træ, kan man med fordel gøre dem sommerklar ved at slibe dem ned, rengøre dem med trærens og overfladebehandle dem med lak eller maling. Så er de klar til hundredvis af timer i bagende sol. Vinduer i kunststof (polyuretan) skal blot vaskes ned med et rengøringsmiddel, der ikke indeholder opløsningsmidler som f.eks. sæbespåner.

Med et servicesæt fra VELUX er det ingen sag at vedligeholde sine ovenlysvinduer. Sættet rækker nemt til tre til fem ovenlysvinduer og kan bestilles på VELUX hjemmeside. Nemt eftersyn
Men det er ikke kun vinduesrammerne, der har brug for en gennemgang. Skumpakning og luftfilter skal skiftes og beslag og lukkemekanismer holdes ved lige – helst en gang om året.

Derfor har VELUX udviklet et særligt servicesæt, som indeholder alt, hvad man har brug for, når ovenlysvinduerne skal have det årlige eftersyn. Sættet består af skumpakning til vinduets ventilationsklap, luftfilter til når klappen er åben og smørefedt uden syre til beslagene. Ved løbende at udskifte vinduets skumpakning og filter sikrer man, at det lukker ren luft ind, når ventilationsklappen er åben.

Med sættet følger også en brugsanvisning, der forklarer, hvordan man udskifter skumpakning og filter. Pakkens indhold rækker nemt til tre til fem ovenlysvinduer og passer til alle typer af
VELUX-vinduer.

Kilde: Pressemeddelelse fra Velux Danmark A/S, 5. juli 2005.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler