23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Wood Supply

Aggressiv markedsføring og prissætning vendte udviklingen

Vordingborg Køkkenet formåede sidste år at løfte bundlinjen med hele 37 mio. kroner, og i år forventer direktøren at fastholde niveauet.

Efter et fald i omsætningen på over 60 % i løbet af to år måtte Vordingborg Køkkenet indkassere et underskud på over 20 mio. kroner i 2009.

Allerede året efter lykkedes det dog at vende udviklingen, og virksomheden kom ud af 2010 med et overskud på 17 mio. kroner.

- Det skyldes mange små ting. Vi har blandt andet været aggressive i vores markedsføring og i vores prissætning. Men det kan man kun gøre, hvis omkostningerne er skåret ind til benet, siger adm. direktør Hjalmar Skovholm Hansen til Berlingske.

Bunden er endnu ikke nået

Med Lean-filosofien som forbillede skar Vordingborg Køkkenet ned i såvel administration som salgsorganisation, mens produktionen blev outsourcet til Tyskland.

Resultatet var en veltrimmet virksomhed, gearet til ny vækst, og i foråret blev butik nummer 24 og 25 åbnet i henholdsvis Hjørring og Vejle.

Hjalmar Skovholm Hansen fortæller til Berlingske, at flere åbninger er på vej, og i 2011 forventer han et resultat på niveau med 2010 – selvom branchen efter hans vurdering endnu ikke har nået bunden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203|