23948sdkhjf

Ny i møbelland: Eva Solo har fået fodfæste trods fabriksbrand og startvanskeligheder

Selvom fødslen blev hårdere end forventet, er Eva Solo efter et år på møbelmarkedet godt i gang med at sikre sig fodfæste.

– Vi troede jo, at vi var fuldstændig klar til at levere, da vi stod på Stockholm-messen sidste år, men det var vi så alligevel ikke helt, fortæller indehaver og direktør Jan Engelbrecht med et lille grin.

En fabriksbrand hos en svensk leverandør satte første kæp i hjulet, og da første leverance endelig kom, var det heller ikke helt i skabet.

– Så skulle der lige tilpasses og justeres lidt, lyder det fra direktøren, der dog slår fast, at Eva Solos møbelsatsning nu er kommet særdeles godt fra start. 

Det blev man bekræftet i på den nyligt overståede Köln-messe, hvor interessen for isenkramkæmpens møbelkollektion ifølge Jan Engelbrecht var stor.

– Der var ikke så mange danske kunder, men der var rigtig mange udenlandske og særligt tyske, og vi har da også fået en del ordre, men især har vi fået mange leads, som var det, vi kom efter, slår den tilfredse ejerleder fast.

Som at starte på ny
Jan Engelbrecht har stået i spidsen for Eva Solo i 22 år, og med møbelsatsningen valgte den erfarne direktør at udfordre sig selv og sin organisation.

– På en måde har det været som at starte helt på ny med kunder, leverandører, strategi og hvordan og hvorledes, som Jan Engelbrecht formulerer det, inden han hurtigt fortsætter:

– Men grundprincipperne i at drive en forretning er jo de samme.

Det gælder også for en række af kunderne, særligt på eksportmarkedet forklarer Jan Engelbrecht.

– Herhjemme er vores isenkram primært i isenkramforretninger, men på eksportmarkederne er vi mere en nichespiller, der især sælger ind til designbutikker, og her passer vores møbelkollektion også ind mange steder.

Ambition om et møbelben
Da Jan Engelbrecht for et år siden kunne præsentere Eva Solos nye satsning, lød målsætningen, at det skulle være sjovt. Og det har det været, lyder det i dag fra direktøren, der nu er klar til at håbe på lidt mere, skønt han ikke er meget for at sætte tal på de forhåbninger.

– Det må sælge lige så meget det vil, lyder det skælmsk fra Jan Engelbrecht, inden han uddyber:

– Det er ambitionen, at vi skal op at have et møbelben, der udgør en anseelig del af forretningen på linje med isenkram, men det er ikke noget, der kommer til at ske i morgen. Det er en langsigtet målsætning, men jeg kan ikke se, hvad der skulle være til hinder for det, og vi er i hvert fald kommet godt fra start.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141